Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

New York City Sites and.....

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

New York har varit fantastiskt skoj med vänner och kärleken. Vi har sett vackra platser, snygga byggnader, fantastiska buiker, häpnadsväckande parker och så klart frihetsgudinnan. Frihetsgudinnan var vår enda turistattraktion inplanerad innan vi åkte och väl på plats blev vi rekommonenderade att åka gratis färja till Staton Island där färjan åker förbi gudinnan. Blev perfekt sikt över donnan.  Så vill ni inte åka till ön där hon står (för 30 dollar) kan du åka förbi gratis!
 
Har hittat den absolut bästa bokbutiken... EVER.... The Strand bookstore. Jag hittade för en tid sen en lista på "32 books that will actually change your life" så på flygplatsen köpte jag den första och blev klar innan vi landade (The Fault in Our Stars=Grymt bra men mer om det senare), så nu ville jag köpa en ny bok. De hade flera av böckerna på listan på ett och samma bord så det blev svårt att välja. Men till slut blev det "The Artist’s Way" och "Zen and the Art of Motorcycle Maintenance". Så nu har jag mycket att läsa igen.
 
Här kommer lite bilder, snart fortsätter vi med temat "and.... bites" med mat, dryck, restauranger och barer.
 
Promenad längs The High Line, som är en park byggd på en gammal järnväg. Mysigt och häftigt!
 
Mys med kärleken och John på The High Line på väg till Chelsea Market och sen middag. 
 
Rustik inredning med härlig känsla på hela Chelsea Market.
 
Vacket under promenaden mellan West Village och Times Square där vi bodde. 
 
Mys i Central Park så klart!
 
Båtresa till Staton Island.
 
Frihetsgudinnan så klart!
 
 Snyggingen och jag på båten!
 
Absolut bästa bokbutiken jag varit i EVER.... Korsningen Broadways och 12th Street.
 
Washington Square Park som vi snubblade över.
 
Flatiron and I.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: