Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Sarkastisk kort film om mediciner

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Hej Hej,
 
Rekommenderat en sarkastisk kortfilm, på knappt tre minuter, som handlar om att man ska ta mediciner för att "bota" sina symptom/sjukdomar. Men som sen skapar andra problem eftersom att man inte går till botten med problemet.
 
Mitt intresse för hälsa började när jag ficktyp 1 diabetes för 9 år sen, så jag tar alltså själv mediciner. Eller jag använder ett hjälpmedel för att kunna leva ett långt och (hyfsat) normallt liv. Jag hoppas att jag en dag ska kunna bota min diabetes och hitta lösningen, utan vare sig pump eller betacelltransplantation. Bara för att jag använder detta hjälpmedel, denna medicin, betyder de inte att jag tycker att mediciner är bra för kroppen. Så... min sjukdom gör att jag tycker att man behöver mediciner för vissa problem för att kunna leva vidare. Men så finns det de som man kan bota, på riktgt, med en bra kost (hoppas de gäller diabetes en dag också).
 
Så kolla på filmen! =) Vad tycker du om mediciner?
 
ps. Vill du läsa mer om diabetes kan du aningen söka i sökfunktionen eller klicka på kategorin "Olika sjukdomar/"Sjukdomar & min diabetes".
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: