Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Död Föda

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Hittade en bra artikel hos Natural News här, som handlar om att vi kanske egentligen äter "död föda". Om våra frukter och grönsaker växer i en näringsfattig jord så kan inte produkter bli näringsrika. Enligt artikeln är det död jord, GMO och uppvärmningen som gör att produkten är näringsfattig eller saknar näring över huvudtaget. Det handlar om att välja rätt, läs mer i artikeln här. Riktigt intressant artikel!
 
Det får mig att fundera, jag äter den mesta av min mat ekologisk, men hur kan man egentligen veta om dessa produkter växer i näringsrik jord? Det kan man egentligen inte. Men jag hoppas att om det smakar mycket, ser bra ut och för att grönsaken överhuvudtaget lyckats växa, att den är näringsrik. Det man egentligen skulle behöva göra är att gräva lite djupare eller kontakta företagen man handlar produkter ifrån. Vad tror och tänker du om det?
 
Kram från Sabine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: