Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Läran ska in i hjärnan

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
Idag har jag följt min plan, att läsa ett kapitel i "Anatomy and Physiology" och sen göra tester på nätet som finns efter varje kapitel. Min plan var att läsa i alla fall ett kapitel, men jag gjorde fyra; Organization of the body, The chemical basis of life, Anatomy of cells och Nutrition and Metabolism. Testerna gick bra, men inte så bra som jag hade hoppats. Men de frågor jag kuggade på var sånt jag valt att välja bort så jag är inte deppig för det. Det har gått riktigt bra idag måste jag säga. 
 
Jag tror däremot att jag hittade ett fel på testet. Jag valde Gluconeogenesis, men enligt systemet var rätt svar Glycogenesis. Enligt Wikipedia: Glycogenesis is the process of glycogen synthesis, in which glucose molecules are added to chains of glycogen for storage. Någon som vet om jag faktiskt har fel på riktigt?! =)
 
The process in which glucose is made from proteins or fats is called:
  • Correct
  • Incorrect
 
Eftersom att jag läst mycket idag om Cell respiration, kroppens funktion att skapa energi från kolhydrater, protein och fett, så håller jag på med att skriva ett längre inlägg om skillnaderna med dessa energi-källor. Dessutom var det en av uppgifterna på exemplet jag fick från skolan på uppsatsskrivningen/examenuppgifterna så det passar jättebra. Så det kommer upp inom några dagar.
 
Kram från Välbefinnaren

Kommentarer

  • fight4fit säger:

    Allt det där lät väldigt intressant! Så låter som en spännande dag du :)

    Svar: Jätte intressant.... troligtvis därför jag hann med 4 kapitekl istället för ett. Nu längtar jag till nästa studie tillfälle. =)
    Sabine J Ö

    2014-01-22 | 21:02:01
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här: