Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Sjukdagar

Kategori: -Detox/Rening

 
 
Ingredienser för 6 portion
1 huvud Broccoli
4 cm Ingefära
3 Äpplen
1 Citron med skal
7 Morötter
1 Gurka
 
I söndags tvättade jag alla fönster här hemma, i 12 grader och korsdrag och senare på kvällen började jag känna mig hängig och seg, precis så som de känns innan jag blir sjuk. På måndagen hade jag ingen ork alls och låg på soffan hela dagen. Det är vanligt att jag blir sjuk efter att jag flygit där det också är ett drag med ny luft ganska konstant, så att jag blev sjuk efter korsdraget i fönstret förvånar mig inte alls. Men om jaag går utomhus när det är mycket vind får jag mest bara ont i öronen, men blir aldrig sängliggandes. Är du känslig mot vindar?
 
Så mina dagar har varit fyllda med "nya favorit serier" på TVn, soffliggande, dåligt humör och nyttig mat. Jag fick leverans av den sista juicelådan från Årstiderna härom dagen, så idag onsdag orkade jag äntligen mixa till en juice, se bilden. Dubbelsats som jag nu ska dricka hela dagen. I måndags gjorde min kärlek en annan blandning av frukter och grönaker som fanns i köket, också för näringens skull. Hemmagjorda juicer när man är sjuk stödjer verkligen kroppen med att bli friskare, underbart. Det känns verkligen i kroppen!
 
Vad gör du för att stödja kroppen när du är sjuk?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: