Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Forever Living Detox-paket

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

 
Jag fick nyligen hemlevererat detoxpaketet från Forever Living som jag använder nu när jag detoxar. Paketet innehåller 5 produkter och jag tänkte berätta lite kort om dom.
 
Den mest kända produkten är deras ekologiska Aloe vera juice som man ska dricka 1 dl tre gånger per dag. Aloe vera är en kanonbra produkt för mag- och tarmsystemet, för pH värdet, hjälper till med upptag av näringsämnen, för vacker hy mm. Jag dricker den naturella juicen och den är inte speciellt god enligt mina smaklökar, men det finns också alternativ med smak och dessutom blandar jag ner juicen i en smoothie så att det blir godare.
 
Dessutom innehåller paketet bipollen tabletter som är oerhört näringsrik, det innehåller också svavel som är viktigt för upptaget och transport av fettsyror. Jag har tidigare skrivit ett inlägg om bipollen som du kan läsa här.
 
Fields of greens är en annan produkt jag äter dagligen, det innehåller korngräs, alfalfa, vetegräs, honung och cayennepeppar. Denna produkt är näringsrik och bra för eliminering av tungmetaller.
 
Garcinia cambogia kommer från en frukt som är släkt med mangostan som är känd för sin weight-loss förmåga. Det minskar aptiten och förhindrar kolhydrater att omvandlas till fett som lagringsförråd utan bränner istället det fett som finns. Att bränna fett är en bra egenskap vid detox eftersom att det är i fettförrådet som fettlösliga gifter finns. Eftersom att jag inte beöver gå ner i vikt äter jag endast en tablett av denna per dag, enligt kuren ska man äta 3. Jag vill bränna fett, som i fettlösliga toxiner, så därför tar jag inte bort denna tablett helt. Min kärlek kommer istället få äta de resterande tabletterna eftersom att han vill gå ner några kilon, så en erfarenhet från denna tablett kommer vi få i hushållet.
 
Den sista produkten är proteinpulverdryck med vaniljsmak, i vanliga fall när jag detoxar äter jag inget annat än frukt och grönt och produkter som man ser vad det är, men jag gör ett undantag denna detox för att jag vill prova denna kur. Dessutom är proteinpulver en bra proteinkälla när det inte blir så mycket kött under dessa dagar.
 
Har du provat dessa produkter och detta paket från Forever Living? Vad tyckte du??

Kommentarer

  • art by tina säger:

    Nu kom jag på en annan fråga! Spelar det någon roll för kroppen om man äter kolhydrater i fast eller flytande form. Är tex potatissoppa lättare för kroppen att hantera än kokt potatis?

    Svar: Hmm.. tror det beror på vilken typ. Om det är flytande form och mixat ner i småbitar tas kolhydraterna upp snabbare och därför påverkar blodsockret mer. Och när man äter kolhydrater vill man att kroppen ska ta upp det långsamt. Men det är som du säger, enklare för kroppen att bryta ner när det redan är ganska nedbrutet. =) Så... det beror på! =) Kram på dig
    Sabine J Ö

    2014-03-19 | 11:07:53
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Mimas Hälsa&Skönhet säger:

    Hur stora är fields of greens tabletterna? Är de stora? :S

    Svar: Runda 7 x 7 mm skulle jag gissa på. =)
    Sabine J Ö

    2015-04-19 | 22:09:52
    Bloggadress: http://lackerskan.ratata.fi

Kommentera inlägget här: