Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Movie: Gluten-Thyroid connection

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

 
Hej Hej,
 
Fick rekommendation från en vän, som gått samma kurs som mig, att kolla på denna film.-The Gluten-Thyroid Connection. Hon har själv problem med gluten som hon undviker nästan helt, men nu ser hon kopplingen till hur gluten kan påverka sköldkärtlarna och hur det kan påverka varenda cell i hela kroppen. Har du glutenallergi, är känslig, och/eller inte mår på topp så rekommenderar jag dig att kolla på filmen.
 
Jag har själv velat sluta med sluten helt, men det är något jag inte lyckats med helt. men nu har jag sagt till min kärlek att det blir slut med gluten efter lördag, fullt ut i en månad. På lördag har vi nämligen vuxenkalas med smörgåstårta och cheesecake. Inte varje år man firar att man blir trettio. Jag vet, det är dålig karaktär om man inte kan sluta här och nu, men jag vill inte. =)
 
To-Do innan måndag:
Fylla på med/baka nötbröd (Done, recept kommer senare)
Köpa/fylla på med bovetemjöl, flingor och helt bovete
Kolla på om jag kan tänka mig äta glutenfri pasta. (Kärleken handlade in det.)
Köpa mandelmjöl.
Prova baka fröknäck, någon som har något tips på recept?
 
 
http://thethyroidsessions.com/gluten-thyroid-connection/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: