Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

New York City and.... bites

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Ohh ni vet att jag älskar mat, dryck och udda restauranger, och jag kan säga att New York har väääldigt mycket att erbjuda. Vi hade det verkligen kanonbra med New York-bor som kunde visa oss runt och tog oss till platser vi annars inte hade hamna på eller hade letat efter. Många val! Underbart!
 
Här kommer foton från restauranger, barer och mat jag ätit under mina 6 dagar och 5 nätter i New York City.
 
Dålig service och äckliga drinkar, men härlig inredning, som en gamal frisörsalong. (Kan ha varit en engångsföreteelse ;-) ).När man köpte en cocktail för 10 dollar ingick en kort manikyrbehandling. Udda!
 
Del av inredningen.
 
Reunion med Damon och Antonio som jag och Tina lärde känna i Indien och Mary-Rose vi träffade i Marocko. Antonio överraskade oss från Karibien. Början på en skojskoj kväll!
 
Livemusik på Wayland i East Village. Jag älskar Livemusik, så mycket mer känsla än att bara lyssna på en apparat.
 
En liten cocktail med jazz på piano, Underbart!
 
Viktors vän John tog oss ut på en köttbit på en av New Yorks äldsta och mest kända köttrestaurang- The old Homestead Steakhous.från år 1868. Vi kom fram till att John och Viktor har känt varandra i 17 år, underbart när man kan hålla kontakten även om man bor så långt ifrån och härligt när det känns som om man aldrig varit ifrån varandra. =)
 
 Såhär imponerad var jag när min köttbit serverades. Mums!
 
Trailer Park Lounge & Grill i Chelsea, så    udda    ställe! Det fanns inte en enda ledig kvadrat-centimeter att se väggen på. Det var såå många prylar överallt, men så himla coolt! Hit måste man gå om man besöker New York. Enligt en säker källa har dom underbar "Mac & Cheese". Källan är reskompisen Tina.
 
Houston Hall ser ut såhär, älskar det rustika med inredningen. Och....
 
.... de hade de GODASTE friterade saltgurkorna (högst upp till höger). Ohh-My säger jag bara! Detta ska jag försöka ge mig på någon gång ska bara hitta på ett recept. =) Vi åt även Chicken Tikka Masala Wontons, Red pepper Hummus med bröd och Spicy Homemade Potato Chips. Dessutom brygger dom sin egen öl! 
 
Ordet "Detox" föll jag för och var så klart tvungen att prova denna drink. Go som tusan!
 
 Damon, Tina och jag på Houston Hall.
 
På söndagen började vi dagen med en brunch på Thalia, som var en ostronbar, men som hade massa annat på menyn också. Vi träffade Shari och Damon för en sista måltid tillsammans för denna gång, och massa kramar.
 
En sista måltid med Shari innan vi tog en taxi till flygplatsen. Vi hamnade på Uva som låg på Upper East Side och det var verkligen ett mysigt ställe. Kan tänka mig att det blir ännu mysigare på kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: