Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

The City with everything

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Jag, Viktor och vännerna Sofie och Tobbe spenderade 6 dagar i staden som har allt- Barcelona. Jag älskar staden av just samma anledning. I Barcelona kan man få strandliv, kultur, museum, city-life, nattliv, shopping och fantastisk mat. Och detta fick vi uppleva under våra dagar i Spanien
 
 
 
En av utsikterna när vi är på väg till Gaudi´s Park Guell, Tibidabo.
 
 
Park Guell med utsikt över Barcelona.
 
Sagrada Familia ses också från Park Guell.
 
Park Guell skapad av Gaudi.
 
 
 
Jag blev helt till mig när vi såg reklam för denna exhibition på tunnelbanan. Så Human Bodies Exhibition var ett måste. Så intressant och udda. Once in a lifetime experience helt klart!
 
Placa Espanya, med utsikt över Montjuic.
 
Barcelona Beach
 
Inhandlade korvar på La Boqueria, en känd marknad med all typ av föda.
 
Sista kvällen åkte vi till Sagrada Familia för att kolla på kyrkan och sen äta en sista middag i staden.
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Ser hur härligt ut som helst!

    Svar: Mycket underbart! =) har du varit i barcelona? Vad tycker du i så fall?
    Sabine J Ö

    2014-09-08 | 19:37:16
    Bloggadress: http://foodtastic.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Åh, fantastiska stad. Har varit där tre gånger, aldrig blivit besviken. :)

    Svar: Visst är den underbar. Va där när jag var 16 också, kul då också men annorlunda när man är lite äldre. =) Rekommenderat staden till alla efter denna semester!
    Sabine J Ö

    2014-09-09 | 22:42:17
    Bloggadress: http://lifeaccordingto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: