Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Feedback på detoxen.

Kategori: -Detox/Rening

Hej hej,

Igår måndag började jag ju med detoxen som ska hålla på en vecka totalt. Jag började morgonen med en smoothie som innehöll ägg, nötter, körsbär, blåbär, tranbär och olja. Till lunch hade jag kvällen innan gjort en wok med tomat, linser, grönkål, ingefära, vitlök, chili och kokosfett. Den blev super god, men en aning för spicy! Nästa gång räcker det med en torkad piripiri istället för två.

Mellanmål/snack under dagen var nötter och hemmagjord juice på äpple, citron, apelsin och mandarin. Super god!  Under dagen kände jag mig så fruktansvärd trött och utmattad. Jag åt, drack vatten, tvättade ansiktet i kallt vatten för att vakna till, men ingenting hjälpte. Så hela dagen gick jag runt som en utmattad zombie och så fort jag kom hem gick jag för att sova, efter att jag ätit jag en avokado med kryddor och olja. Mest av allt tror jag att denna trötthet är kopplat till abstinens av kaffe. I vanliga fall dricker jag 3 dubbelespresso på jobbet/dag, men att ta bort dom helt och tvärt märktes verkligen på mig. Sov en timma innan min kärlek väckte mig för middag (fisk med sallad). Efter middagen gjorde jag nästan två liter mandelmjölk med aprikos (för sötman). Så nu blir det massvis med näring- och fettrik mandelmjölk hela veckan.

Förra veckan försov jag mig till ett superviktigt möte, som jag verkligen ville vara med på (kunderna försov sig också tack gode gud), det var the wake-up call och jag bestämde mig för att det behöver bli ändring på mina sömnvanor. Jag är pigg på kvällen och jag hittar på sååå mycket grejer som bara måååste göras direkt, medan jag på morgonen är så trött så att jag har svårt för att vakna (eller så är det lågt blodsocker). Så igår (och idag) vaknade jag alltså tidigare än vanligt, struntade i att snooza och åt frukost hemma.

Idag tisdag åt jag bovetegröt med blåbär och mandelmjölk till frukost, till lunch blev det fisk med mixsallad och det jag småätit på idag var nötter, torkade bär och ägg. Jag har inte känt av någon trötthet idag alls, vilket känts bra. Energinivån har varit jämn och balanserad! Underbart! Ingen huvudvärk eller andra symptom som jag räknat med. Jag tror att de flesta symptomen, om några, kommer visa sig till helgen när vi endast dricker frukt- och grönsaksjuicer.


Kram kram.

 

ps. kolla in mig på instagram här eller sök på @spenatsmootie för foton på mina måltider. under detoxen

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: