Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Insulinpump & Diabetesdagen

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

 
 
Nu har jag spenderat tre dagar på sjukhuset för att få  gå från injektioner med penna till insulinpump.  Dessa dagar har verkligen varit lärorikt, kul och  dessutom trevligt att få umgås med andra diabetiker. Hur de kommer bli med pumpen återstår att se. Men än så länge kämns de positivt, tror att behandligen kommer bli så otroligt mycket mer flexibel samtidigt som de finns större risk för höga mängder ketoner. Vilket är otroligt farligt i de långa loppet.
 
Mitt i allt är de också internationella diabetes dagen. I år har jag till och med fått Grattis-sms, de är trevligt att vännerna tänker på mig. Denna dag finns för att göra folk medvetna om diabetes och vad det innenbär att ha diabetes. 
 
Kram från Sabine

Kommentarer

  • milla säger:

    Hoppas att allt är bra med dig
    Finns en utmaning hos mig om du vill:)

    Svar: Hej Hej, Har haft en liten break från bloggandet så jag har totalt missat utmaningen. =( Men jag hoppas de andra svarade! =) Allt är bra med mig, flyttat till ny lgh och njuter av att fixa & dona! =) Hoppas Örebro levererar! Kram
    Sabine J Ö

    2014-12-07 | 22:14:20
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: