Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Italiensk middag

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

Hej,

Igår var jag, kärleken och hans bästa vän ute och åt på Stockholms absolut mysigaste italienska restaurang, La Famiglia på väggarna satt fotografier på hela familjen, generationer tillbaka, svartvita och färgade fotografier. Autografer och foton på världs kändisar så som Tina Turner, Frank Sinatra och Sammy Davis Jr, som har njutit av maten på denna mysiga restaurang. Till förrätt blev det for min del "Carpaccio di Filetto du bue", dessa lövtunna oxfile skivor slår aldrig fel i för mina smaklökar. Till varmrätt  blev det Fasanbröst med Karl johansvamp sås och husets röda vin. Ett extra plus i kanten var att glasen var välfyllda, och inte bara några droppar i botten av ett enormt glas. Köttet var saftigt och såsen smakrik. Efterrätten fick vi hoppa över då det saknades plats i våra magar. Vår vän tog en fisk soppa med saffran som var guddomlig!!

Ett ställe som är varmt rekommenderat.

Trevlig lördags kväll!

xxx

PS. Eftersom att jag hade namnsdag för några veckor sedan har jag fått önskat mig vilken middag jag vill ikväll, så idag ska min kärlek laga fyllda köttfärs biffar med vitlöks ost, potatismos och saftig sås. 







En del av menyn




I denna korsning ligger restaurangen



Kommentarer

  • V säger:

    Superbäst!

    2011-12-11 | 23:52:26
  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    Great!!!!!! =)

    2011-12-12 | 22:05:45
    Bloggadress: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: