Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Helgfrukostar är de bästa frukostar!!!!!

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

Söndag morgon och jag har just ätit en kanon frukost bestående av stekt ägg, avokado, tomat och sallad. En smoothie med blåbär, björnbär, soyamjölk och spirulina. Spirulina är alger, och fungerar som ljuset för blommornas fotosyntes, fast i kroppen istället. Och en varm kopp linfrö-te. Kolhydraterna försöker jag dra ner på pga min oförmåga att ta hand om allt socker.
På helgerna får man verkligen tid över till att göra sig en riktigt bra frukost som man verkligen är sugen på, sen äter man de långsamt framför TVn eller morgontidningen. Lyxigt de!!!
Försökte ta en fin liten bild, men insåg snabbt att jag fortfarande inte kan hitta sladden till kameran. Men jag kan lova att de var både mättande och gott. =)

Trevlig söndag alla själar!

XXX

Kommentarer

  • Art By Tina/Tina Axelsson säger:

    jag vill bo hos dig varje söndag! Låter urgott - har nog aldrig varit så nyttig som när jag varit och hälsat på dig i Brighton - frukost varje morgon=)



    Fast idag var jag (ganska) nyttig gick till konditoriet och åt grov macka med lax, örtpesto, rädisor, sallad och mango. MUMS! (Och en stor choklad med grädde till det haha)

    2011-11-06 | 18:11:53
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Sabine säger:

    Ohh den frukosten lät lika go och hälsosam den, eller iallafall smörgåsen! ;-) Dom säger ju att frukost är den viktigaste måltiderna!

    xxx

    2011-11-06 | 19:25:01
    Bloggadress: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: