Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Frukostvecka tisdag: Smörgås och smoothie

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

Idag köpte jag frukost på jobbet. En laktosfri smoothi med kiwi, hallon, lime och blåbär. Den var super god. Till det valde jag en smörgås med aprikos i och pålägget var solrosskott, tomat, färskost och kalkon. En dubbel espresso finns i den röda koppen.  

Vi har det verkligen bra på jobbet med alla våra frukost alternativ. Vi kan välja mellan olika typer av bröd och pålägg, gröt, yougurt, kokt ägg och halva grapefrukts. Jag har svårt för att äta direkt på morgon, eftersom att jag föredrar att sova 20 min extra. Så jag brukar oftast, men inte alltid, ta med mig frukost till jobbet. Då brukar det bli smörgås, sojayougurt med bär och musli eller pannkakor med bär. Och nu efter vårat kontor flyttade finns det ännu fler alternativ, och jag tycker det är fantastiskt med variation av frukostar.  

PS. Imorgon kommer ett längre inlägg om fruktos. Så håll utkik!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: