Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Odlar-dagen

Kategori: -Mina tankar & känslor

Idag har jag och kärleken varit på "Plantagen" så jag kunde påbörja vårens odlingar. Jag köpte en tomatplanta, frön till tomatplantor, frön till roccola, tomatnäring samt en liten present till värdinnan av kvällens tjejmiddag. Så när vi kom hem planterade jag fröna, så nu får jag prata med dom varje morgon, vattna när det behövs, hålla tummarna och hoppas på att jag kan äga egna hemodlade tomater och roccola snart.  

Jag hade en avokado planta för några år sen (den dog), så skrev min blogg-vän om just odling av avokado. Så jag följde hennes råd och hoppas nu att kärnan ska utvecklas till en planta. Hennes inlägg hittar du här--> xxx










Kommentarer

  • Lollo säger:

    Åh vad mys att odla egna tomater!



    SV. Jag svarar gärna :) Mitt stooora problem med IBS var diarréer. Jag trodde under hela tiden innan jag började med lchf att fett var en stor trigger vid IBS, så jag höll mig långt borta från fett i tron om att jag skulle få akut bukras om jag ens tittade på smör. Samtidigt undvek jag (pga god uppfostran^^) alla artificiella fetter. Inga lågfett produkter heller åt jag alltså, utan i princip bara rena råvaror utan socker, fett och mjölk. Till slut vågar man nästan inte äta nånting, om man inte ska vara fastkedjad i lägenheten hela dagen. Hur jag än laborerade (för det gjorde jag ju MASSVIS under de 8 åren jag var dålig) var magen ändå alltid orolig och jag hade perioder av hetsätning och perioder av svält.

    Med lchf känner jag knappt av ens ett bubbel i magen, jag tänker aldrig på magen. Det enda jag får vara noga med förutom att äta lchf är att äta någorlunda regelbundet och ganska små portioner.



    Jättefin blogg, tack för att du tittade in hos mig :)

    2012-04-28 | 17:00:38
    Bloggadress: http://kfmnpah.blogg.se/
  • Melissa - Den brutala sanningen! säger:

    måste börja odla jag också ju, alltid för sent ute varje år :D



    Svar:

    Ja jag sorterar allting, minnen, känslor, tankar, funderingar etc. Allt åker ner i sina mappar och kartoner eller föremål. Fördelen är att om de är något så vet jag precis vart varje minne är så de är liksom bara "gå dit" och plocka fram de

    2012-04-29 | 00:24:48
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här: