Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Aloe Vera

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

Jag låg ute och solade en gång, för flera år sen, i England när jag somnade då solen stod som högst på himlen. Vaknade upp en timme eller två (minns inte) med blåsor på ryggen pga den starka solen. (Och folk säger att de bara regnar i England). Jag skulle jobba och kunna knappt ha på mig min jobbuniform på grund av smärtan, det var rent ut sagt förjävligt! Men en kollega till mig sa att hon hade en aloe vera planta hemma, så hon sprang hem och hämtade en bit. Min rumskompis fick sen på kvällen smörja in min rygg med gelen från plantan. Två dagar senare satt samma kompis och drog bort döda hudceller från ryggen som om de var tapeter. Det var första gången jag upplevde aloe veran som någonting magiskt! Min mormors syster i Australien har en aloe vera planta högre än henne själv, som hon gör te på för magen, som hon dricker varje morgon.

Aloe vera är en av dom växter som har flest hälso förmåner,

Aloe vera används mot:
  • Brännskador.
  • Har effekter som liknar antibiotika.
  • Mot infektioner i hela matsmältningssystemet (mun, magsäck, tarmar).
  • Det är svampdödande, Candida.
  • Skyddar slemhinnorna och bevarar tarmfloran i bästa skick.
  • Skyddar mot sur mage (pH).
  • Förbättrar huden.

Forkning kring AIDS och aloe vera håller på just nu, eftersom att aloe vera hjälper mot andra sjukdomar som liknar AIDS.

Min aleo vra planta som står i arbetsrummet (kan behöva dammas)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: