Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Vill du vara min "Försökskanin"?

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

Hej Hej,

Som ni säkert alla vet så pluggar jag på en skola i London och en av delarna i varje "modul" är att ta "Case Histories". Vilket innebär att en person får berätta om sin hälsa, hur den är nu och hur den har varit sen man föddes. Hur ens föräldrars hälsohistorik ser ut och, det man vet, även mor- och farföräldrars historik. Vilken eventuell sjukdomshistorik som finns, vilka sinnesstämningar, tankar, känslor som man upplevt genom livet.
Jag har gjort tio stycken tidigare (skrivet 24 april 2013) och det hade varit roligt om du som läser på min blogg skulle kunna och vilja vara med och vara delaktig i mitt  arbete. Det är förstås en del frågor som är mycket personliga och det kan ta upp emot tre timmar att skriva alla dina svar, men svaren är förstås garanterat konfidentiella och det är ju dig det handlar om, så du kanske känner att det skulle vara värt det =) Tiden beror förstås på historikens omfattning och hur mycket detaljer du lägger ner, men sanningen är förstås att ju mer detaljer desto bättre utfall.

När jag har denna hälsohistorik ska jag sen försöka tyda dessa "symptom" för att hitta roten till dina problem/utmaningar och komma fram till tekniker eller justeringar av kosten som man kan göra för att förbättra sin hälsa. Men jag vill tillägga att arbetet är inriktat på att göra en framställan inom utbildningen och kan inte ses som konkreta rekommendationer till dig som intervjuperson, eftersom jag inte är fullt utbildad och får därför inte vägleda någon ännu. Så om du finner mina framställningar av slutledning och förslag på justeringar tänkvärda, så är det på egen risk som du använder dessa i ditt dagliga liv eller kost. När jag sen fått betyg från skolan (ungefär 2 månader senare) får du en kopia av arbetet. Frågorna är på svenska medan mitt arbete är på engelska.

Det hade varit kul om du vill vara med och är du intresserad kan du väl skriva här så återkommer jag till dig så fort jag kan. Har du några frågor, så tar vi det innan =) Ni kan även kontakta mig på min mejl [email protected]

PS: Om du inte är intresserad själv, skulle jag bli väldigt glad om du vill sprida detta vidare. Jag behöver 6 personer totalt men två till denna del, så även om alla kanske inte kan vara med nu, så kommer fler tillfällen. Ds.