Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Brunch söndag med promenad

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Idag kände man verkligen att sommaren är på väg hitåt. Vi var och åt årets första brunch idag på Clarion Sign i Stockholm och för mig är brunch ett tecken på att våren är här. Då vill jag gå ut, känna värmen i luften, people-watching och använa tiden så mycket som det bara går. Efter brunchen åkte vi till Hagakyrkogård för en promenad. Ja vet... låter kanske ovanligt med en promenad på en kyrkogård men denna skulle vara underbart vacker. Den var vacker och jag kan tänka mig att den är ännu vackrare på sommaren med löv på träden, blommor i rabatter. Som jag skrev i inlägget om Uppsala från förra söndagen så blir man så lugn och respektfull av att gå i kyrkor.... och samma sak gäller på kyrkogårdar. Detta var årets första vår-promenad.

Nu längtar jag till att jag spontant kan dela en flaska rött vin med min kärlek på balkongen. Kanske med räkor och vitlöksbröd. Nu blev det genast mindre spontant, men det är ett tecken på sommar, som är ett tecken på att man njuter som bara den av värmen. Sommaren är min favorit säsong, tror det har med att göra att jag föredrar värme framför kyla och för att man inte behöver lika mycket kläder på sig.  

På tala om sommar, har ni några trevliga semestrar som ni har börjat planera??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: