Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Lasagne a la Bine

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

Igår var det melodifestivalen (som säkert inte undangått dig) =) så då bjöd jag hem en vän på middag och vin. Det blev en lasagne, jag tror till och med att detta var första gången jag lagade det.

I lasagnen använde jag fem champinjoner, tre tomater, en röd paprika, grädde, mjölk, osten som står i kylen, några centimeter chilli, vitlök, en gul lök, blandfärs, en pasta-ört-blandning vi köpte i italien förra sommaren.   



Några av ingredienserna



Tomat, champinjoner, paprika



Salladen innehåller en näve spenat, en halv gurka, två tomater, en mango, en halv grön paprika, linfröolja, olivolja, salt och peppar.



Och såhär såg slutresultatet ut. Det blev riktigt gott!! Bra lasagn för att vara den första!!

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Låter jäkligt gott. Speciellt mango-salladen=)

    2012-03-11 | 17:25:12
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Melissa - Livet i ett Fängelse! säger:

    spenat är så jäkla gott, och nyttigt :) inlägg om de kanske? :D

    tror många missat denna lilla delikatess, babyspenat äter jag som godis. Men tog ett tag att lära mig, hatar den där mosade geggiga varianten som de kokat ihop till en sörja, äcklig konsistens och smak så när de presenterade färska blad var jag skeptisk men måste ju testa och då var jag fast :D



    Svar:

    Ursäkta för hemskt sent svar, jag har inte suttit så mycket vid datorn nu när de vart fint väder :)

    Helt klart skillnad på fråga och fråga :) Vi fick lära oss i skolan att aldrig fråga om du inte har tid för svaret, vem vet den personen kanske har en ruskigt dålig dag och vi förväntade oss ett "bra" sen inge mer där står man 1 timme senare och lyssnar än :D

    2012-03-12 | 10:25:59
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Ser smarrigt ut!

    Och ibland blir det så; att man inte äter samma som partnern. Han älskar snabbmat, vilket jag inte äter. Jag får inte ens i mig färdigköpta köttbullar, så vi kör ofta olika saker ;)

    2012-03-13 | 11:48:45
    Bloggadress: http://brakatarina.se
  • Daniel säger:

    Lasagne är underbart!

    Testa gärna denna djurvänliga lasagne! ^^



    http://kronfjall.blogg.se/2011/september/utkast-sept-3-2011.html

    2012-03-13 | 14:10:05
    Bloggadress: http://kronfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här: