Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Chili con carne special

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

Härom dagen gjorde jag ett storkok av chili  con carne med svarta bönor. Jag tog även med mig lunchlåda till mig och min kollega så hon fick smaka min rätt. Nästa vecka ska hon laga lunchlåda till oss båda.  

Recept

1 st lök
1 st morot
1 st grön paprika
4 st tomater
Några skivor röd och grön chili
1 burk skivade champinjoner
1 burk krossade tomater
1 burkt svarta bönor
5 msk tomatpuré
0.6 kg hjortfärs (hade ingen blandfärs hemma som jag använder vanligtvis)
Fullkorns ris & jasmin ris (hade inte tillräckligt med brunt ris så jag blandade)
salt
peppar
chilipulver
gurkmeja
en klick smör













Kommentarer


Kommentera inlägget här: