Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggdag med ordning efter oordning av tankar

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
Idag har jag jobbat med mina case history som jag fått skickade till mig, tillsammans med uppföljningsfrågorna som jag också fått tillbaka. Underbart att mina "försökskaniner" varit så snabba och jag hade något att göra denna onsdag. Iddag har jag verkligen fastnat i forskandet av vissa problem/tillstånd/sjukdomar som jag behövt få mitt huvud runt. Utan det privata forumet på skolan, som man kan lägga upp frågor på, skulle jag nog inte fått mitt huvud runt sjukdomarna och förstått orsaken och roten till dom. Men dagen slutade till slut med att allt var i sin ordning efter att en studiekompis hjälpte mig. 
 
Åhhh andra positiva nyheter. Jag fick A på mina Case-history som jag skickade till skolan för betyg för en tid sen. Så himla glad är jag!
 
 
Till lunch gjorde jag en super god sallad.
 
Falafel
Selleri
Tomat
Paprika
Grillad rödbeta
Linfröolja
Salt & peppar
Avokado
Sesamfrön
Purjolök
samt hummusen som jag fick av gästerna i helgen som dom gjort själva. Super god.
 

Kommentarer

  • Food around my World säger:

    Falafel är ju så gott! Det låter som en dundersallad!

    sv. Jag förstår dig! Brukar ofta tänka så med när jag ska göra juice. Jag blev helt förvånad när jag såg hur mycket juice jag kunde pressa ur från fibrerna! :) Jag gjorde faktiskt juicen för att kunna göra sirap, annars gillar jag också att äta dem som dem är (med lite socker på hehe)

    Svar: Hej hej, Hur gör man sirap? Kokar upp med socker?? Vad använder du det till... och kan man göra det på andra frukter också?? Många frågor! =)
    Ska prova nästa gång att klämma ut från fibrerna. tack för tipset. Kram
    Sabine J Ö

    2012-11-08 | 15:50:39
    Bloggadress: http://foodaroundmyworld.blogg.se

Kommentera inlägget här: