Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggdag: Skriverier

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
Idag har jag verkligen kunnat koncentrerat mig och tycker att jag gjort tillräckligt mycket för att vara stolt. =) Jag har bland annat renskrivit Case History nr 2 för del 16 och skickat några uppföljningsfrågor till klienten. Det känns kul när man ser en koppling mellan saker och ting bara genom att titta på ett Case lite snabbt och intressant när man får läsa om sånt man inte tänkt på tidigare.
 
Dessutom har jag läst igenom och renskrivit två delar av uppsatsen om centralanervsystemet och dom olika typer av celler som det är uppbyggt av. Skrev också klart delen om olika hormoner som utsöndras från vårat endokrinsystem, hur dom är uppbyggda, vad dom heter och vad dom gör. Intressant!
 
Sen har jag försökt skriva en beskrivning på hur nervimpulser transporteras genom kroppen. Jag skrev om detta i ett annat inlägg för några veckor sen så jag ska inte gå in på det igen, se det inlägget här. Men i uppgiften ska man också rita upp en förklaring med passande text, så då behöver jag förstå exakt så att det blir perfekt. På min ritning har jag än så länget gjort två cirklar som representerar neuron (nervceller) och dragit några pilar. =) Jag ska vissa er slutresultatet när det är klart. Detta blir den sista delen i uppsatsen. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: