Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Yoga i Indien

Kategori: -Österländsk filosofi

Jag och Tina övade på våra Headstand på Mandrem Beach i Goa-Indien när vi en morgon fick reda på att yogalektionen uteblivit just denna morgon. Hela stranden var full av människor som gjorde morgonyoga kl 8 på morgonen. Så mysigt!
 
Inte riktigt rakt, men övning ger färdighet! 
 
 
 

Kommentarer

  • amanda säger:

    Ja absolut, det borde fungera lika bra. Jag tycker mer om när det smakar lite surt istället för jättesött så jag brukar inte hälla i så mycket socker alls.

    Svar: Ja man kan ju ta bort sockret också! =)
    Sabine J Ö

    2013-02-19 | 11:20:24
    Bloggadress: http://amandasedin.blogg.se
  • Linn säger:

    Headstand har varit och är fortfarande en riktig utmaning för mig. I början vågade jag inte gå upp, ens med stöd. Jag har en del nojor... Vet inte riktigt varför jag tycker det är läskigt. Inser med förnuftet att jag med största sannolikhet inte ska bryta nacken, men... äh, jag vet inte.

    Du är på riktigt god väg. Var stolt! :-)

    Svar: Men nu vågar du i alla fall försöka med stöd? Det är kul att prova sig fram långsamt med yogan. Jag har kommit fram till att jag har bättre balans på huvudet än på ett ben... knasigt! =) Är ganska säker på att man inte kan bryta nacken... men man kanske kan skada sig om man gör fel. (Vill inte skrämma dig, men man kan ju skadas av det mesta om man gör fel. )
    Tack!

    Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-02-19 | 21:00:08
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Linn säger:

    Hmm... Kom min kommentar fram?

    Svar: Den om headstand kom fram! =)
    Sabine J Ö

    2013-02-19 | 21:00:47
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Camia säger:

    Vad härligt det ser ut! Precis som du svarade Linn, gjorde jag fel och "skadade" mig. Jag är inte helt säker på att det var från försök att stå på huvudet, men troligtvis var det därifrån. Så det är alltid bra att kunna sin teknik :)

    Svar: Indien var underbart. Rekommenderar alla att åka dit. Är det något av dina drömresmål?? Jo, det är ju viktigt med tekniken. Men det kan ju också ta sin lilla tid innan det funkar... men bara man är försiktig. =)
    Sabine J Ö

    2013-02-24 | 08:46:59
    Bloggadress: http://www.divyaspa.blogg.se
  • Camia säger:

    Jag vet inte varför, men jag har ingen längtan till Indien. Men absolut, någon gång måste jag åka dit och uppleva allt fantastiska.

    Svar: Hej. Det finns så många platser i världen som man kan besöka så jag förstår om Indien inte är på din önskelista. =) Alla har olika länder på sian lister beroende på vad man är ute efter. =) Jag tror att Indien är ett land man antingen älskar eller hatar... och jag absolut alskar det! =)
    Sabine J Ö

    2013-02-25 | 09:04:23
    Bloggadress: http://www.divyaspa.blogg.se

Kommentera inlägget här: