Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Fast food quesidilla

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
Vi har här hemma kommit på en ny grej som vi lagar här hemma när vi inte orkar göra någon mat: Quesidilla. Jätte enkelt, super snabbt och man kan få till sin egna touch på rätten också.
 
Mitt recept för min quesidilla:
2 tortilla bröd
Några knippen bladpersilja
1/2 tomat
4 cm zucchini
2 soltorkade tomater
2 stor tsk sambal oelek
Ost
 

Börja med att bre ut sambal oelek på botten, lägg först ett lager ost, sen tomat, zuccini, bladpersiljan och sen mer ost. Jag gjorde misstaget att bara ha ost i botten, men då ramlade grönsakerna ut eftersom att dom inte kunde klibbas fast mot toppen-brödet. Stek på båda sidorna i stekpannan på medelvärme, vi vill att osten ska smälta men utan att brödet blir bränt. Klart och dax att ätas när osten fortfarande är varm. Mums!
 

Kommentarer

  • SANDRATORN.SE - BLI MÅNADENS BLOGG INNE HOS MIG! säger:

    Svar: Åh, så mysigt! Vad hade ni för er där? :)

    Svar: Sol, drinkar, god mat, dans och skratt har varit temat för resan. Har nu lagt upp några foton från helgen på bloggen. Have a look! ;-)
    Sabine J Ö

    2013-06-17 | 21:15:45
    Bloggadress: http://sandratorn.se

Kommentera inlägget här: