Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Glass-hjälp någon?!

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
 
Hade läst att man kunde göra sin egen glass med hjälp av frusna bananskivor och valfri frukt. Enkelt tänkte jag... men... nä. Jag förberede, kvällen innan, genom att skriva banan och sen lägga dom i frusen över natten. Nästa dag tog jag dom frusna bananerna (2 st) och en mango och körde i mixern. Smaken må ha blivit super god (fast lite för söt), men konsistensen blev inte riktigt som glass. Nu är frågan, vad missade jag? Skulle jag ha fryst mangon också? Jag tänker att jag skulle frysa avokado också för att få det lite krämigare. Skulle det funka tro?
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Jag brukar använda fryst mango och frysta bananer, ta gärna ut frukten ur frysen ca 5 min innan du mixar - det blir väldigt krämigt och "glasslikt"! Ett annat bra glassrecept är 1 pkt frysta hallon som du mixar med 1 väl mogen avokado och 1 tsk vaniljpulver - supergott! Lycka till :-)

    Svar: Hej Hej, Tack så jätte mycket. jag ska prova frysa alla frukter nästa gång.... fast i och för sig... Jag har ju en mogen avokado just nu, kanske skulle prova det andra alternativet idag. =) Tack så jätte mycket!
    Sabine J Ö

    2013-05-22 | 15:58:27
  • Liie säger:

    Krämen såg ju riktigt god ut i alla fall, även om det inte blev någon glass :)

    Svar: hihi... ja den var god! Men inte samma konsistens som jag hade tänkt och förväntade mig. Men den nya glassen jag gjorde igår med frusna bär och en mogen avokado blev underbar både till smak och utseende (min karl tyckte iof att den var lite för sur). =)
    Sabine J Ö

    2013-05-23 | 13:53:21
    Bloggadress: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här: