Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Beautiful Vienna

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Jag och kära Berit, min vän från Engand sen tio år tillbaka mötes upp i Wien för en långweekend mitt i veckan. Söndag till onsdag i mitten av december spenderade vi våra dagar med att äta go mat, gå på julmarknader, lyssna på jazz, promenderade, skrattade och diskuterade livet. Fruktansvärt skojiga dagar! Nästa gång träffas vi i Köpenhemn till sommaren och planerar avsluta denna resa på Sofiero Slott på Sting-konsert.
 
Här kommer några foton från Wien.
 
Rathaus xmas market
 
Huntertwasserhaus; Österrikes version av Gaudi enligt mig.
 
Flod-promenad.
 
Posing
 
Prater tivoli.
 
Ost, vin och kött på Enrico Panigl.
 
Promererar i gränder nära Stephansplatz
 
MulledWineView
 
Stephansplatz
 
Den Urkänd klockan; ankeruhr.
 
Jazzkväll med middag på Albertina Passage.
 

Kommentarer

  • Lissen säger:

    Så mysigt att träffas och resa tillsammans. Skapa minnen och göra upp nya planer. Ser trevligt ut

    Svar: Underbart att träffa en av bästa vännen på olika platser i Europa! Har du varit i Wien? Mysigt som tusan! Kram
    Sabine J Ö

    2015-01-14 | 15:36:13
    Bloggadress: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här: