Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Juice med ingefära

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

Hej Hej Välbefinnare!

Efter dagens julhandlande åkte jag hem och gjorde mig några juicer. Hann köpa julklapp till mamma, min ena morbror, min kärlek, svärmor och svärfar. Min bror har redan fått sin present, vilket var biljetter till en techno fest i Belgien. Han tycker därför att jag är världens bästa syster!
Vad det gäller juicerna blev det som sist, en frukt juice och en grönsaksjuice.

Frukt juicen:
Äpplen: Se tidigare inlägg för näringsinnehåll och vad denna frukt är bra till. Se under "Recept & mums".
Apelsiner: Se under "Recept & mums".
Lime: Se under "Recept & mums"
Annanas: Rikt på vitamin B,C,E. Mineraler så som kalium, järn, kalcium, salter, fosfar mm. Innehåller bromelin som hjälper till vid protein nedbrytningen, bromelin finns endast i ananas. Sänker svullnad av slemhinnor, och hjälper därför mot hösnuva och astma. 

Grönsak juice:
Rödbettor: Se under "Recept & mums"
Morot: Se under "Recept & mums"
Äpplen: Se under "Recept & mums"
Ingefära: Rikt på vitamin C, koppar, zink, magnessium mm. Naturligt "antibiotika".

xxx












Kommentarer


Kommentera inlägget här: