Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Julen är över ännu en gång

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Hej hej Välbefinnare,

Hoppas ni alla har haft en fantastisk jul med mycket skratt, presenter och magi.

Min och kärlekens firande hos svärmor har varit avslappnande och mysig.

Dagen innan julafton när vi kom fram hade vi lite mat och julklappsleken. Vi va nio personer som satt runt bordet. I mitten av bordet låg massor av små presenter. Två tärningar slog, och fick man en sexa fick man välja en present. När alla klappar var tagna sätter man på äggklockan på 10 minuter, och man fortsätter att slå. Fick man en sexa nu så får man ta en klapp från någon av dom andra. Efter dom 10 minuterna får man öppna sina klappar. Jag fick en ägg skyffel, ägg-separator (för att separera vitan från gulan), pennor, en porslinstomte med mera. Rolig lek för både vuxna och barn
På självaste julafton fick jag pengar så att jag nu kan köpa en ny laptop, en svensk med å, ä, och ö. Lyxigt!! Men kommer nog att använda min enegelska dator för mina studier som är på engelska.

På annandagen var vi ute i skogen för att grilla vid en lite sjö. Detta är en gammal tradition som kärlekens släkt har. Riktigt trevlig och fantastisk tradition!!

kramar från Sabine


Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Vad mysigt det låter. Vi körde också julklappsleken - varje år. fast jag blev av med alla mina paket - kvar blev jag med en häftapparat i form av en flodhäst haha.

    2011-12-29 | 16:41:57
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: