Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Om kursen och mig!

Kategori: -Mina tankar & känslor

Ni kanske märker att jag skriver mycket om hur kroppen fungrar, vad celler har för funktion, vilka vitaminer/mineraler/enzymer/hormoner som finns och vad dom har för uppgifter osv. Jag vill tillägga att detta är en kurs i alternativ medicin och inte bara hokus pokus eller flum (även om jag kallar det detta ibland). Kursen går ju ut på att jag sen skall kunna förstå kroppen, förstå reaktionerna och vilken den bästa lösningen är, samt roten till problemet. Det är, med andra ord, därför viktigt att förstå alla delar av kroppen!
Hela kroppen kan ses som ett enda stort organ, precis som vår lilla planet är en del av universum, är också vi en del av galaxen etc. Jag kan inte allt om det där med planeter, men jag hoppas ni förstår min poäng ;-)

Denna länk--->X fokuserar precis på detta. Kolla på den, det tar bara tre minuter och 48 sekunder. Du behöver inte läsa, lyssna eller tänka, luta dig tillbaka och titta bara.

Allt som existerar är uppbyggt på miljoners miljarder små små atomer. Dessa små atomerna är viktiga för att vi ska förstå oss på sjukdomar och skapa helheten. Vi får näringsämnen från jorden samt ljus och värme från solen, allt vi behöver för vår överlevnad. Atomerna formar, som bekant, molekyler och dessa (fortfarande mycket små) har en sån STOR påverkan på mig och dig. Om vi, i vår tur, består av miljontals molekyler, föreställ dig då vad vi som människor kan göra för denna värld eller vilken kraft månen och jorden har, för att inte tala om vår galax eller hela universum... Bara föreställ dig!!!

xxx

PS:Om de inte går att klicka på X:et ovan, gör en sökning på:
http://www.youtube.com/watch?v=9BjHvwSvpOw&feature=related


Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Sv: Tack så mycket :)

    2011-12-07 | 21:25:33
    Bloggadress: http://dinninnin.blogg.se/
  • Ida säger:

    Sv: Visst är dom :) Det vet jag tyvärr inte, jag hittade dem på weheartit.com. Men jag har länkat till varenda bild, så det kanske gåar att luska ut :)

    2011-12-08 | 09:31:58
    Bloggadress: http://idabod.blogg.se/

Kommentera inlägget här: