Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Svar på en läsares frågor (del 2)

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

Hej Hej,

H
är kommer uppföljningen av frågorna som en läsare (V) hade till mig.

4) Kan dricksvatten vara elektriskt laddat/joniserat?


Detta var verkligen en intressant fråga och nu har jag sökt på internet, läst mina boker, klippt och klistrat på all information som jag har fått in. Och om någon tycker att jag har helt fel... snälla... säg till med en förklaring!!!

Rent vatten är inte elektroniskt laddat, men om man tar två vatten molekyler (två stycken H2O), så bildas det en laddning mellan dom båda atomerna.

Så ja, dricksvatten ar joniserat/elektronisktladdat.

Joniserat innebär att en eller flera elektroner flyttats från en atom till en annan atom och på detta sett bildas joner. En del blir positivt laddad medan den andra blir negativt laddad. En vattenmolekyl H2O delas alltså upp i två komponenter H+ och OH-. Antalet H+ avgör syrligheten i en vätska, medans OH- avgör hur basisk vätskan är. vatten har därför ett neutralt pH värdet.
När man skapar ioniserat vatten kan man behålla OH- delen (basiska delen) som man sen dricker (tillsammans med andra mineraler som man tillsatt). De säljs på marknaden nu och ska vara väldigt läkande då de har en fantastiskt stark laddning, säger forskarna.

xxx

Kommentarer

  • Yoannah säger:

    Vilken intressant blogg du har, ska verkligen börja läsa den!



    svar: Ja deras klädsel är riktigt inspirerande

    2011-12-06 | 20:40:56
    Bloggadress: http://yoannahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här: