Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Vävnader

Kategori: -Så fungerar kroppen och dess ämnen

Hej Välbefinnare,

Idag var det en väldigt seg start med pluggandet, men jag satt istället till klockan 19.
Jag har idag läst ännu mer om olika vävnader som finns i kroppen och skrivit klart en liten uppsats om detta, där jag förklarat sturkturen och funktionen om dom olika.

Framför allt har jag skrivit om Epithelial vävnad som används för att skydda kroppen, som huden. Och också skyddar insidan av magen, livmodern och tarmarna, så att inte vad som helst kan passera detta berriär. Denna vävnad har inga ådror, istället får den syre och näring från närligande vävnader som har tillförsel av blod.

Har också fortsatt med ritningen av en cell, som ni ska få se när den är klar efter att jag har lärt mig använda Power point för att kunna rita upp alla organeller. 

Blir inget långt inlägg idag, är nu för trött för att tänka.

xxx

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Nä fick minsann inte en endaste indienbok - tror minsann inte familjerna uppskattar att jag drar iväg över julen nästa år haha. Jag kan vänta med att införskaffa en tills du har bestämt dig för vilken du tänker satsa på.

    2011-12-29 | 20:32:06
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: