Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Två timmar i köket

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

Hej hej,

Nu har jag lagat och fixat både de ena och de andra i köket. Se bilderna nedan!!

Började med en köttgryta med apelsinjuice, vitt vin, grönsaker och massor av kryddor, de luktade inte speciellt gott till en början, men slutresultatet blev förvånansvärt gott.

Sen fixade jag lite mandelmjölk, se inlägget om hur man gör egen mjölk, "Go Mandel mjölk/Almond Milk".

Slutligen gjorde jag hemmagjorda juicer med min underbara JucieMaster. Man kan köra nästan alla frukter och grönsaker i den (inte banan och mango pga konsistensen). De blev en fruktjuice till min älskling och en grönsaksjuice till mig. Här kommer en lista på vad varje frukt och grönsak är rik på och vad dom är bra för.

Frukt juicen
Citron: C vitamin, kalcium, magnessium, kalium mm. Bra för rening av systemet på gifter. Neutraliserar skadliga bakterier.
Apelsin: Vitamin A, B6, C, järn, zink mm. Bra för att förstöra fria radikaler, spolar rent kroppen.
Lime: Samma som citron
Äpple: Vitamin A, B1, B2, B6, C, järn, kalcium, kalium, magnessium, sulfur mm. Bra för: anti-cancar stödjare.

Grönsaksjuicen
Rödbettor: Vitamin B, C, natrium, mangan, fosfor mm. Bra för rengöring av lever, minskar förhårdnad och blockering av artärer.
Morot: Vitamin B, C, D, E, K, svavel, jod, järn mm. Bra för: Främjar friska ögon och hy. Renar levern.
Äpple: Se ovan
Selleri: Vitamin B, C, svavel, natrium, kalcium, järn. Bra för: sänker surheten/acidity i kroppen, lugnar nervsystemet.

Infon är hittad i boken "The Juice Master-Keeping it Simple" skriven av Jason Vale.

Gör dig själv en juice och njut!!!!

xxx


Magic Mashine.. Min Juice Master!!!!.... Love it!!




Mina Juicer. Mums!






Och middagen är serverad.....




Kommentarer

  • Art By Tina/Tina Axelsson säger:

    Ser mums ut!!!

    2011-11-20 | 18:48:25
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Det såg inte så tokigt ut. Själv gör jag ett försök att baka lussebullar. :) Mindre nyttigt, men oj så gott om jag lyckas!

    2011-11-20 | 19:53:17
  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    Tack tjejer, de blev verkligen super mumsigt! Till kvällsmat blev de sen bovetepannkakor. Sodie: Hoppas bullarna blev fantastiska! Kram

    2011-11-20 | 21:52:03
    Bloggadress: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: