Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Frukostvecka lördag: Årets 1a balkong frukost

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

Idag vaknade jag av solskenet som sipprade in genom fönstret. Hela 14 grader är det hos oss idag, härligt!!

Till frukost blev det en blandning av kokasplättar, kesoplättar och boveteplättar. Dom blev riktigt goda, väldigt mastiga tyckte kärleken. Vilket kan stämma eftersom att det var både keso, yogurt, bovetemjöl, ägg och kokos i.

Mitt recept:
2dl kokosflingor som mixas till mjöl
3msk bovetemjöl
1 1/2 dl yogurt (hallonyogurt hade jag hemma)
En skvätt mjölk
2 st ägg
2 enorma msk keso
En skvätt citronsaft
Smör att steka i

Till det hade jag frusna hallon & havtorn, lite yogurt och krossad nötblandning. 

Havtorn är mycket vitaminrika bär, det finns vitamin A, B, C, E och K. Detta bär innehåller 6 gånger med C-vitamin jämfört med apelsin och är därför full av antioxidanter.

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: