Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Skrattfest med underbar dukning

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Hej hej,

Igår var jag på middag hos frökan L tillsammans med Pam och Saris. Systrarna hade gjort en fantastisk dukning med temat Rosa, om jag får sätta en titel på det. Vi började med bubbel och till de åt vi kräftpate med lime som var super gott. Sen blev det rött vin till maten som var ugnsbakad kyckling med sötpotatis och andra grönsaker. Fantastiskt! Såsen vågar jag knappt tänka på för den var super mumsig, en söt smak som passade perfekt till kycklingen. Som tur var fick jag receptet så nu kan jag försöka göra såsen själv och får hoppas på att den blir lika god. Till efterrätt blev det glass, amaretto (tror jag det hette, mandelsmak) och kaffe. 

Det var länge sen jag skrattade så himla mycket på en kväll. Rena rama skrattfesten!! Fantastiska människor som bara ger och ger massa glädje. =) Jag hoppas på en repris snart igen!!!  











Kommentarer

  • SARAH CARLSTEN säger:

    Kikar in! :*



    / http://sarahcarlstens.blogg.se

    2012-04-29 | 15:37:52
    Bloggadress: http://sarahcarlstens.blogg.se/
  • Mari säger:

    Sv. Ja det är ju så !!! Så himla typiskt...



    Mm, håller med dig till fullo.

    Vilken härlig fest du var på =)

    2012-04-29 | 15:43:39
    Bloggadress: http://marriie.blogg.se/
  • LOUiSE/ΓO∩!SE säger:

    sv. Jag äter kolhydrater i småskalig mängd, i form av grönsaker. Det är många som tror att man äter mer kött och är lite mer blodtörstig än andra när man äter lchf, men det stämmer inte. Jag, och alla jag hört om och känner, som äter lchf äter samma mängd kött som innan, bara mer såser, feta tillbehör och så grönsaker till. Blir ju fortfarande mätt på en biff, 6 köttbullar osv precis som innan. Det är en hel vetenskap det där :) Det vi tar bort är stärkelse och socker, det vi lägger till är fett. Man blir snabbare mätt på fett än kolhydrater vilket gör att man blir mätt på mindre mat och håller sig mätt länge. Blodsockret är ju i princip stadigt hela dygnet.



    Kul att Du frågar så intresserat trots den aningen heta (och barnsliga...) debatten som pågår sedan en tid tillbaka om lchf :P Man får försvara sig en del mellan varven kan jag säga, både här och där :)



    Det viktigaste enligt min mening är att man är riktigt bra påläst, kan sin sak och vet vad man gör. Jag vet hur min kropp fungerar och vad jag vill ha i den och inte. Och hela grejen med lchf är ju att vi ska äta den mat vi är skapade för att äta. Enkelt :)



    Ha en fortsatt underbar söndag och trevlig valborg!

    2012-04-29 | 16:24:24
    Bloggadress: http://kfmnpah.blogg.se/
  • Annika Soulcityguide säger:

    Sv: Ja Gwyneth är supercool!

    2012-04-29 | 17:02:02
    Bloggadress: http://soulcityguide.blogg.se/
  • Annika Soulcityguide säger:

    Sv: Hihi vad kul! Med mynta kan man göra hur många varianter som helst:)

    2012-04-29 | 22:24:41
    Bloggadress: http://soulcityguide.blogg.se/

Kommentera inlägget här: