Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Symptom på uttorkning

Kategori: -Water

Tittade igenom några av mina anteckningar från kursen och hittade en lista på tecken av uttorkning och vill dela med mig av den här. Några är mer vanliga än andra. Vill också poängtera att dessa tillstånd kan vara tecken på andra sjukdomar, och inte bara uttorkning.

Törst
Torr mun
Trötthet/utmattning
Mörkt urin
Oregelbunden urinering
Mindre mängd urin
Torr hy
Slapp hy
Rynkor
Snabb puls
Snabba hjärtslag
Snabb andning
Krampning av muskler
Förvirring
Halsbränna
Inflammation i tjocktarmen
Huvudvärk
Högt kolesterolvärde

Kommentarer

  • Rinki säger:

    Ordentligt uttorkad har jag varit vid typ två tillfällen, inte roligt alls :(.



    Sv: Vad mysigt att ha som snövits skog utanför er balkong!



    Oj, jag vet inte om det var jag som skrev fel, men den toppiga delen på avokadosen ska vara UPPÅT :). Så att det inte blir några fel och sådär.

    Ja, det är gott på macka och till mat, bara äta den som den är tycker jag inte är fullt så gott. Men om man mosar och har på lite kryddor och vitlök så är det ju gott, typ som guacamole.



    Hur har dagen varit?



    Kram

    2012-04-16 | 21:48:25
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com
  • Melissa - Den brutala sanningen! säger:

    intressant inlägg som alltid. Mycket visste jag inte om i den listan. Andra saker känner man såå igen.



    Läste någonstans att man är på god väg till uttorkning redan när man är törstig, stämmer de?

    2012-04-16 | 23:03:59
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • hanan säger:

    Mycket bra information för mig som inte tycker om att dricka vanligt vatten och därmed glömmer och dricka tillräckligt. Ja, jag känner igen symptomerna. Men tänk så mycket flour vårt vatten inneåller. Har hört att det finns någon maskin om man kan köpa hem för flera tusen som renar och tillför vatten.

    2012-04-17 | 05:53:33
    Bloggadress: http://www.bodybazar.blogspot.com

Kommentera inlägget här: