Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Förbättringar av bloggen

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

Hej Hej,
 
Jag sitter här och funderar på om det är några förändringar som jag behöver, vill eller borde göra på min blogg. En sak till exempel är uppbyggnaden av mina inlägg som jag tror skulle behöva en liten uppdatering. Så nu undrar jag om ni har några förslag till mig? Vilka förändringar skulle ni vilja se i bloggen? Längre/kortare inlägg, fler bilder, bättre meningsuppbyggnad, svårläst text pga textsnittet... ja allt ni kan tänka er vill jag veta. Om ni har förslag på innehåll av inlägg är sådana också varmt välkomna. Om du är nöjd med bloggen precis som den är får du gärna berätta det också!!
 
Med varma kramar från Välbefinnaren-Må Väl.

Kommentarer

  • Linn säger:

    Jag tycker om din blogg, har ju hängt med ett par månader nu. Det är inte alltid jag förstår/orkar ta in (hrrmm) de långa, lite mer invecklade inläggen, men samtidigt tycker jag inte att du ska släppa dem. Det är något som gör din blogg unik, och så länge du blandar upp dem med populärvetenskap som vi vanliga dödliga kan förstå så... :-)


    Ok, lite blandade kommentarer i punktform:
    - Kan du minska antalet kategorier? Det skulle göra det enklare att hitta och botanisera runt. Mängden gör också att menyn känns lite rörig.
    - Gillar din mix av västerländsk medicin och österländskt tänk, att du täcker in både fysiskt och psykiskt välbefinnande
    - Fler bilder, kanske?
    - Är det möjligt att omsätta din kunskap till hands on kostråd? Kanske recept eller menyer? Sånt gillar folk tror jag.
    - Bra mix av långa och korta texter. Typsnittet funkar bra för mig att läsa på skärm, inga problem med det.
    - Utseendemässigt är det möjligen menyn som skulle behöva bli lite mer luftig.

    Mina spontana tankar. För mig är ditt "varumärke", det jag förknippar din blogg med, kost och hälsa med helhetstänk och riktiga kunskaper i botten. Och det är det jag gillar :-)

    Svar: Hej Hej, Tack så jätte mycket för dina tips. Jag ska titta på dom och fundera lite på hur det kan bli ännu bättre, med det du säger och hur de skulle bli. Gillar alla tipsen. De enda jag tänkt på tidigare egentligen är brist på bilder. =) Tackar så jätte mycket. Kram kram PS. Tack för att du är en följare av min blogg och mina inlägg.
    Sabine J Ö

    2012-08-28 | 10:16:18
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Linn säger:

    Fast punktform gick tydligen inte riktigt att göra i kommentarsfältet :-) Hoppas du orkar ta dig igenom min textmassa.

    På tal om längd på inlägg, jag läste en undersökning som var långt i från vetenskaplig men som baserade sig på hur länge människor i allmänhet orkar stanna på en blogg, kopplat till hur många ord/minut som folk i allmänhet läser. Den magiska formeln gav att ett blogginlägg inte bör vara längre än 300 ord.

    Jag försöker att hålla mig till det, kort och kärnfullt är något att eftersträva tycker jag. Samtidigt verkar ju internet medföra att människor får extremt short attention span, och jag är inte säker på att jag vill uppmuntra/anpassa mig till det. Den som vill och orkar läsa läser helt enkelt. Andra låter bli.

    Kram

    2012-08-28 | 10:20:10
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: