Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Julafton är firad

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

 
 
Eftersom att jag och bästa vännen är i Indien på julafton så har jag och kärleken firat julafton i helgen... och det har varit underbart att öppna julklappar, ätit julskinka, promenerat i snön och samtidigt mysigt med min kärlek.
Jag önskade mig en leksaksförvaringslåda av kärleken, som jag fick. Nu har ju vi inga leksaker, så jag tänkte ställa lådan i badrummet och fylla den med hälsogrejer. Köpte en liknande till dopbarnet för ett tag sen när vi var på dop på västkusten. Gillar verkligen både design och färger, precis mina färger också. Om du vill ha en liknande finns dom på "Boink".
 
Vi gick på julbord på Scandic Hasselbacken som ligger mittemot Gröna lund och bredvid Skansen. Vi promenerade i snön på Djurgårn. Det var så mycket mat på julbordet att man verkligen var noga med att ta bara det man ville. I vanliga fall tar jag lite av varje och hoppas allt får plats. I tre timmar satt vi och åt och drack. Vi drack en tillbringare julmumma som innehåller två sorters öl, whiskey (tror jag det var) och gin. Det var super gott, men lite för mycket bubbler för min smak och kropp. Det enda negatva med bordet var att inga kex serverade med ostarna som man kunde välja. Jag älskar verkligen ostbricka.
 
Efter maten promenerade vi in till stan och förbi biblioteksgaten där julbelysningen var i full gång. Vi promenerade vidare till biografen där vi kollade på sista Twilight filmen. Kärleken tyckte filmen var superbra, medan jag tyckte den bara var OK. Sen åkte vi hem och kollade på en svensk skräckfilm (Babycall) som var super jobbig eftersom att man inte förstod vad dom verkligt och inte.
 
Julen 2013 har varit underbar för min del, det var mysigt att fira jul med bara Viktor och bara fått mysa. =)
 
PS. Julafton den 24 December kommer jag och Tina att fira i Udaipur, ett ställe som också kallas "Lilla Venedig" pga alla sjöar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    God jul! Är glad att jag hinner fira jul hemma, nyårsafton kommer jag däremot att tillbringa ensam på Arlanda... Blir en intressant upplevelse!

    Svar: Väldigt intressant... men du hittar säkert någon annan som ska åka samma flyg så ni kan fira tillsammans. Så är du på Arlanda eller på flyget kl 12?? God jul tillbaka! =)
    Sabine J Ö

    2012-12-02 | 15:38:36
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Nä du, julen 2013 har du då inte upplevt än=) Idag var det julskyltning här i lilla vara, massor av snö och 17 minus, verkligen winter wonderland, jag lyckades få köpt mina sista saker inför resan, ett par flipflops för 15 kr och en pytteliten ficklampa. Nu är jag klar att åka, hoppas nästa vecka går fort fort fort! Fan gjorde yoga förut eller övade på att balansera på huvudet med bara fingertopparna som hjälp-balans - pang sa det så slog jag i ryggen i golvet med ett brak, får nog ta det lite försiktigt tills vi åker=) Men jag lyckades med posen till sist!

    Svar: Nää den är ju kvar också... och alla andra efter det. Förhoppningsvis ska vi överleva våran semester. ;-) Ohh vad mysigt... käkade ni julbord på kronan också?? Flipflops 15 kr... DET kallar jag ett kapp. Jag hittade tvättmedelpåsar för handtvätt som jag tar med mig (5 st)... de ska nog räcka. Jag hoppas verkligen att dessa 10 dagar kommer gå super snabbt... men bara semestern inte går lika snabbt. =)
    Va försiktig så att du inte bryter nacken eller något liknande. Såg superbra ut på fotot iallafall. Jag skulle också behöva träna. ;-)

    PS: Jag lånar gärna din kamera. Min suger!
    Sabine J Ö

    2012-12-02 | 16:54:54
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • kiwiberries säger:

    det där var den sötaste leksakslådan jag sett!! =D skulle lätt ha en sån till mina barn!

    Svar: Jag älskar den. Min kollega som inte heller har barn har också en sån. Så man kan ha allt i den. Osäker på kvalitén bara, den är gjord av risblad, men jag får se! Kolla in hemsidan till butiken boink där finns fler!!
    Sabine J Ö

    2012-12-02 | 21:08:17
    Bloggadress: http://kiwiberries.blogg.se/
  • Linn säger:

    På Arlanda. Flyget går tidig morgon, så det känns inte som att det är nån idé att ta in på hotell eller våldgästa någon bekant.

    Svar: Nä jag förstår. Man vill ju inte betala massa pengar för en halv natt. Det misstaget har jag gjort i Berlin en dag. Men du får ta med dig en mini-flaska champange och kanske ha skype-dejt med pojkvännen eller familjen. =)
    Sabine J Ö

    2012-12-03 | 21:08:21
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: