Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Snökaos, banan-plättis-omelett och studier

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
jag kan verkligen vara glad idag att jag inte behövde åka in till jobbet. För på grund av detta snökaos skulle det tagit trippelt så lång tid att ta sig till jobbet. Men jag fick däremot ta en liten promenix till vårdcentralen för att plocka bort ett stygn som jag fick förra veckan när dom skar bort en leverfläck. Den promenaden var spännande. När det var tomt på bilar kunde man gå mitt ute  vägen, för trottoaren var inte plogad och kom det en bil fick man hoppa ner i 2 dm snö och snällt vänta. Det är så mycket snö att det blir komiskt. Komiskt, vackert och mysigt!
 
Vad det gäller studierna så började jag dagen med att läsa om hur urin skapas och jag förstod mig inte på mycket. Konstiga ord varannat ord. Men jag läste igenom häftet i alla fall och ska läsa mer om det i Anatomi boken. Men jag gick istället över till ett mer intressant ämne. Tarm floran. =) Speciellt intressant nu när jag ska åka till Indien och är orolig för både den ena tarmbakterien och den andra. Oftast lär man sig mer om en sak om man själv utsätts för just det ämnet vid just den tidpunkten i livet. Ungefär som när jag blev diagnostiserad diabetes; den ända informationen min hjärna fokuserade på var allt som harde med sjukdomen att göra. Men då lär man sig mer så på så sätt har det varit en lyckad dag idag!
 
Jag håller på att skriver på ett längre inlägg kring tarmfloran som jag tror kommer upp imorgon.
 
Just ja, jag lagade banan-plättis-omelett till frukost  idag. 2 st ägg och en stor banan kördes i mixern sen stekte jag små plättar av det hela. Det blev hur gott som helst, men dom höll verkligen inte ihop. Nästa gång ska jag steka dom på lite lägre värme så dom får ligga i stekpannan lite längre. Rekommenderas!! Till det blev det min egna äppelmos från i höstas.
 
Kram från Välbefinnaren
Må Väl

Kommentarer

  • Mikxki säger:

    Snön idag har inte varit nådig :/

    Svar: Nä det har den verkligen inte. Länge sen jag såg så mycket snö tror jag. Men då blir det förhoppningsvis en vit jul för människor i Sverige. Och så är det vackert och mysigt! =)
    Sabine J Ö

    2012-12-05 | 20:03:05
    Bloggadress: http://mikxki.blogg.se
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Mina headstand är en blandning av styrka i armarna (fast väldigt lite för jag är så jäkla svag) och balans på huvudet, testar mig fram, försöker släppa lite på armarna och fokusera på huvudet, ibland går det bra, ibland välter jag. Har dock lyckats balansera på bara fingertopparna, det känns coolt. Men man behöver fokus, mer fokus än jag får här hemma med två nyfikna katter, oj vad jag ska träna på alla vackra stränder vi kommer besöka!

    Svar: Jag anstränger nog armar för mycket... måste jobba mer på balansen. Jag är rätt kass på att träna nu måste jag erkänna. Men vi får köra på stränderna. =) Snart drar vi! (Viktor tycker jag ska sluta tjata så mycket ;-) ) Har du installerat Skype på mobil?? Dejt på söndag.. du har inte glömt?!Kram
    Sabine J Ö

    2012-12-05 | 22:17:47
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Blackelf säger:

    Ägg- och bananplättar, den var ny! Får nog ta och prova det.

    Jag som är från norrland älskar att det har kommit så mycket snö! Det blir ljust, lite mindre kallt ( snön isolerar! ) Man blir iallafall mycket piggare av snön, synd bara att hela stockholmstrakten blir igenkloggad. Hade massor av vänner som missade en stor konsert i Stockholm nu i veckan bara för att det inte gick att ta sig dit med tåg.

    Svar: Ja prova.. jätte gott. Som en dessert fast mer mättande!
    Ohh nej, va trist att vännerna missade konserten. Suger ju. Jag tycker det är jätte mysigt och dessutom var det inte så jätte kallt idag så då gillar jag det ännu mer. Hoppas flygen får nästa torsdag när jag ska till Indien. =D.
    Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-12-06 | 15:11:56
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se

Kommentera inlägget här: