Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Betyg A- på mina första "case"

Kategori: -Pluggdagar

Vill stolt berätta att jag fick A på mina två uppsatser som jag skrivit. Jag skulle göra mina två första "case" där man frågar ut personen som kommit till mig för att se vilka problem personen har och vad roten till problemen kan vara. Detta var session 11, men session 12 är färdigskriven och ska skickas in vilken dag som helst. =)

Kram från tjejen med dom bra betygen.

Kommentarer

  • Melissa Lavali - Foto ¤ Vikt säger:

    Massa grattis ju, bra jobbat :)



    Svar: Ja visst är de, hade en gammal hemkunskapslärare som sa de till oss, sen dess har de suttit fast i huvudet på mig.



    Ja vi gick i samma utbildning och jag gav bort min praktikplats till henne på de stället och tur var ju det :)

    Ja det ska finnas naturligt i hjärnan om jag fattade det rätt men att de med adhd, add och liknande har brist på det ämnet så då finns de dessa piller med extremt liten dos (omöjligt att bli hög på) som jämnar ut balansen igen och på så sätt kan minska symptomen. Ja de heter nå helt annat på läkarspråk så, men vettetusan vad. Känns hemskt att ens säga amfetamin då de är som ett skällsord :/ Ska till min läkare imorgon så kan fråga henne mer ingående om det :) Kramen

    2012-02-07 | 23:28:49
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Melissa Lavali - Foto ¤ Vikt säger:

    Svar: haha precis, lär sluta med de kanske :D

    Men sånt är intressant att veta. Vet inte om de finns nån forskning om det, men intresant fråga, måste jag kika på :)

    Ska kolla med henne om lite mer inom IBS också tänkte jag, hon ska vara sveriges ledande inom just mag-och tarm så passa på när man väl har henne på kroken.



    Kramom

    2012-02-07 | 23:41:03
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här: