Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Rökningsfri

Kategori: -Mina tankar & känslor

Välbefinnare, en liten uppdatering gällande mina rökvanor. Jag kan stolt berätta att jag drack vin i lördags och inte rökte en enda cigarett. Det är just såna tillfällen som jag varit orolig för. Jag har alltid tänk att alkohol och cigaretter hör ihop.
Under min rökfria månad (sen 1 jan) har jag rökt vid två tillfällen, en födelsedagsfest och en afterwork med kollegorna. Ett steg i taget säger jag bara.

kram kram


Kommentarer

  • Göran säger:

    Hej! Eftersom jag var väldigt osäker på LCHF-metoden har jag varit i kontakt med bland annat min överläkare på Nacka sjukhus och Överläkaren jag har här i Varberg. De ansåg att en kost med minimalt med kolhydrater och ett högt fettinnehåll inte alls är bra för oss diabetiker. De hade inget emot kosten som sådan men båda ansåg att den inte är lämplig för diabetiker. Förmodar att även du är diabetiker, kanske typ 1 till och med. Då borde även du fått detta förklarat för dig. Om du inte är diabetiker kan jag förstå att du är av en annan uppfattning. Det är skillnad på att vara diabetiker och inte.

    2012-02-07 | 08:59:54
    Bloggadress: http://g-e-o.se
  • Melissa Lavali - Vikt & Fotografi säger:

    Vad duktig du är, jättebra jobbat :)



    svar: nej nej, fortsätt rekommendera sånt,de uppskattas::) Intressant sida, måste inspektera den mer noggrant nu :)

    2012-02-07 | 09:31:11
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Du är så himla bra. Jag bestämde mig för igår att den där ynka cigaretten jag tar varje morgon är fullkomligt idiotisk! Röker ju enbart för att det är så tråkigt att vänta på bussen - idag åt jag en kexchoklad istället. Fattar nu varför man blir tjock av att sluta röka. Haha.

    2012-02-07 | 10:47:09
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: