Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Svar från frågestunden

Kategori: -Mina tankar & känslor

Vill börja med att tacka för alla frågor, det har varit kul och intressant att gräva bland mina tankar och funderingar. Enjoy!!!

Om du fick hålla en föreläsning om vad som helst för vem som helst, vad skulle de vara och för vilka?

Detta var en riktigt svår fråga måste jag säga. Frågade några på jobbet och fick några svar. Men om vi låtsas att jag kan allt om detta så skulle jag vilja föreläsa om något som får människor att tänka, fundera och eventuellt vara redo att göra förändringar i livet om det behövs. Jag vill få människor att säga "Wow, är de så", "vilken Aha-upplevelse" och annat sånt. Och så gärna om hälsa, jag vet att det är ett stort ämne, men jag skulle villa föreläsa om hur viktigt mat är, vilka förändringar man kan göra, att man själv ansvarar för sitt liv och att ingen annan kan hjälpa dig än du själv. =) Skulle vilja föreläsa för dom som behöver det! Ja..... de är nog mitt svar! =)


Hur många länder - och vilka har du besökt?
Bott i England, Norge och Australien. I Europa har jag besökt Finland, Danmark, Polen, Tyskland, Spanien, Frankrika, Italien, (är Sicilien ett land?), Malta, Nederländerna, Belgien, Ungerna, Österrike, Schweiz och Tjeckien. Wow... inte tänkt på det själv, men det var ju nästan hela Europa. Utanför Europa har jag varit på Bali, i Egypten och USA, också Australien då.

Vilket är favorit resemålet?
Hmm... favorit resemål.... älskade Italien, kanske för att vi såg så mycket när vi körde runt och körde vilse med flit. Mysiga byar! Och Rom ska men inte tala om, med sina antika delar av byggnader som sticker upp från jorden lite här och där. Kommer aldrig att sluta älska Brighton i England där jag bodde i 4 år, och ditt kommer jag alltid att åka. Dykresan runt Bali var också något mycket speciellt och enastående som jag rekommenderar alla dykare att göra.

Bali



Interlaken



Florens




Och vart drömmer du om att åka?
Just nu ser jag fram emot min resa till Indien med min vän Tina (Här finns hon X), men skulle också vilja besöka Irland och Maldiverna för mer dykning. Att få simma bland färgglada fiskar och vackra koraller i Maldiverna hade verkligen varit fantastiskt underbart. =)

Vart ifrån har du fått ditt intresse för hälsa?
Bra fråga. Några är efter att jag fick diagnosen diabetes läste jag en dag en liten annons i tidningen om en föreläsning om hur blodsockret påverkar personligheten och ens beteende. När det visade sig att föreläsningen var fullbokad bestämde jag mig för att ta kursen som skolan hade, och det är den jag går nu. Intresset fanns där redan då, men passionen har sen vuxit mer och mer. Har alltid varit intresserad av andra och deras välbefinnande, gett råd, forskat om bättre råd och så vidare. Har läst böcker om välbefinnande och hur man ska uppnå lycka och har alltid tyckte att de varit trollbindande! =)

Hur träffades du och pojkvännen?
Jag och min kärlek jobbade för samma finansbolag, men jag satt på kontoret i England och han jobbade i Sverige och Stockholm. Vi var kollegor i tre år innan vi träffades In Real Life. Vi träffades då jag skulle hälsa på min morbror i Stockholm och Viktor kom för att hämtade mig på flygplatsen. Terminal 2 Arlanda, vid det lilla fiket träffades vi för första gången den 14 mars 2008. =) De var kärlek vid första ögonkastet.

Denna bild är tagen i Hyde Park London, det är andra gången vi träffas och vi firar med Champange ur en "London" kopp som vi nu brukar dricker te och kaffe ur!



Italien, Volterra


Om du fick tre önskningar, vad skulle du önska dig?

Hmmm en svår en... 1. Jag önskar att jag efter kursen gång kommer att ha passion, kunskap och självförtroende att kunna starta eget! Massor av dom tre vill jag ha! Vet inte om de kan klassas som en dröm eftersom att de är något jag själv får se till att det händer, men det är det jag hoppas på i allafall. I det ligger nog också att våga ta steget till att vara den man är helt.  2. Att jag alltid kommer ha kvar min familj och dom vänner som jag älskar (Viktor är under familj). 3. Onskar också att alla människor skulle bry sig om varandra mer, bry sig om dom fattiga, stölja dom med problem, inte prata bakom ryggen, ha förståelse och att folk inte är så egoistiska.


Vad är ditt absoluta drömyrke?
Jag vill jobba med hälsa, hjälpa människor att må bättre och ändra sina livsstilar om de behövs. Har ingen titel på de ännu!

Vatten eller mjölk?
Vatten, vatten, vatten! Dricker faktist inte mycket mjölk, förutom till kaffe latten på jobbet. Håller faktist på att skriva ett inlägg om mjölk nu, men är inte riktigt klar ännu. Där kommer ni få mer information om vad jag tycker om mjölk. 

Vilken teori har du till varför är det så lite fokus på retreats, friskvård, välmående, välbefinnande och själavård under sommarhalvåret, i Sverige?


Ja du, det är en bra fråga! Min första tanke som dyker upp är att de beror på att folk generallt redan mår så himla bra när det är sommar och solen skinner, så då känner man inte att man kan eller behöver göra något mer. Jag vet inte om informationen är en teori eller bevisat, men jag kan tänka mig att de stämmer!

Tack för alla intressanta frågor som ni ställde. =)


Kram kram

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Du är så grym! Jag är så väldigt väldigt glad över att få vara en av dina bästa vänner! Vårat Indien-äventyr ska bli det bästa ever!

    2012-02-03 | 21:33:49
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Rinki säger:

    Jättebra svar, det var roligt att se dina svar och bilderna också! Du är jättevacker :).



    Sv: Härligt med lite egenkväll imorgon, jag får se ifall jag kollar på Schlagern imorgon ;).



    Kram

    2012-02-03 | 21:39:42
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com
  • Zandra säger:

    sv: Jag är inte makeupartist jag har de bara mer som ett intresse, jag tycker det är kul att sminka :)

    2012-02-03 | 22:05:23
    Bloggadress: http://zandrajonsson.blogg.se/
  • Cassie säger:

    vilken fin blogg du har! :)

    2012-02-03 | 22:37:20
    Bloggadress: http://purplemushroom.blogg.se/
  • Amanda säger:

    fin blogg du har! :D

    allt bra med dig ikväll? :)

    2012-02-04 | 00:11:11
    Bloggadress: http://ssmileyface.blogg.se/
  • Jonnie säger:

    haha ja visst e de konstigt, tänk va pengar de borde tjäna utan skyltarna

    2012-02-04 | 08:31:15
    Bloggadress: http://www.Alwaysfabulous.se

Kommentera inlägget här: