Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Detox/Juice fasta/sista dagen: Dag 6

Kategori: -Detox/Rening

Hej Hej,

De blev bara 36 timmars juicefasta, hungern har i och för sig gått över, vilket jag också trodde det skulle göra. Men jag är orolig för mitt blodsocker när jag sover, om jag kan sova, så jag börjar igen på detox dieten och lägger långsamt tillbaka olika typer av föda.
Jag känner verkligen att det är vissa saker som jag ska dra ner på, och justeringar jag bör göra gällande min diet. Och en detox kan ibland få en att inse att det faktist är många av dom olika produkterna som man egentligen inte beöver. Kollade på en dokumentär igår om hur mamman och pappan har tusentals olika kemikalier i kroppen när hon blir gravid och hur stor risk det är att barnen också får i sig dessa ämnen och sen har flera olika obalanser i kroppen när bebisen föds. En jätte intressant dokumentär, och detta får mig att tänka ännu mer på vad jag egentligen stoppar i mig.

Några ändringar jag vill göra:  
  • Vill dra ner på socker intaget och istället öka intaget av långsamma kolhydrater.
  • Vill äta mer fisk oftare, oftare än vad jag äter kött.
  • Sluta röka, även när jag dricker vin.
  • Dra ner på mjölkintaget, men när kaffe intaget minskar kommer också mjölk intaget att minska eftersom jag bara dricker mjölk till kaffet.
  • Kom ockå fram till igår att jag inte längre är den sprudlande positiva tjejen jag brukar vara, så de ska de bli ändring på. =)
Annat än dessa grejer som de ska bli ändring på är jag en rätt lycklig person. =)

xxx

Kommentarer

  • Melissa - Foto¤Vikt säger:

    sv: ja helt klart, sånt är ju riktigt bra så tarmen återhämtar sig. Fasta dock i mening om att inte äta nått funkar så tarmen slipper all funktion är ju bara positivt på tarmen om det är under en längre tid, en dag eller två gör tyvärr nog ingen större skillnad för bra bakterier har man ju redan, problemet sitter ju inte där tyvärr. Det är ju egentligen inte tarmen i sig själv som är sjuk utan de är ju immunförsvaret som ställer till det för den

    2012-01-07 | 22:39:12
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Melissa - Foto¤Vikt säger:

    sv: måste börja med att det är väldigt kul och intressant att diskutera med dig :) Få bukar vilja snacka kroppen så :)

    Ja om jag förstått så är ju immunförsvaret överaktivt och för mycket av det, man reducerar ju ner de med mediciner till en mindre normal nivå. Så vet inte om det skulle göra någon skillnad direkt just på tarmen och dess sjukdom så. Men forska gärna i det, vore kul att veta hur de funkar egentligen, följer ju dig så kikar ju in vid varje uppdaterat inlägg.

    Jag måste fråga min läkare lite om det också hur de funkar på rent medicinskt synsett, aldrig tänkt på detox hur det skulle göra i det stora hela.

    2012-01-07 | 23:14:50
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Får man äta tonfiks på burk när man fastar - eller måste fisken vara färsk?

    2012-01-08 | 12:46:48
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: