Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Grattis på födelsedagen min Älskling!

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Idag fyller min kära pojkvän år, hela trettiosex år. Frukost på sängen blev serverat så klart med både ljus och paket. Eftersom att vi tycker om att ge bort upplevelser så blev min present till kärleken ett restaurangbesök på en Michelin-betygsatt restaurang i Frankrike under vår road trip-semester, där vi hoppas få uppleva en smakexplosion.

Men osäker på om vi någonsin igen kommer uppleva den explosionen som inträffade i munnen på mig i Dijon där vi åt en ost med… ja Dijon-smak… och drack ett fantastiskt rött vin. Man hör om människor som berättar om såna här upplevelser och jag tyckte & trodde då att dom nog överdriver lite. Men…för två år sen blev jag den personen som har upplevde detta och tror nu alltid på människor när dom säger att det exploderade i munnen av mat. =) Vi hoppas på en liknande upplevelse iår. 

I helgen blir det så klart tårtkalas med kaffe och saft, middagslagning åt kärleken för min del och eventuellt en utgång med vänner.

Kram kram och trevlig helg önskar Välbefinnaren

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: