Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Mormor-, vänner- & Örebrobesök

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Hej Hej,
 
I helgen åkte jag till min hemstad Örebro för att bland annat hälsa på mormor. Var hemma hos mormor
vid nio tiden och då hade hon kvälsmaten klar. Sen pratade vi hela kvällen om bland annat plantor och hennes coola mobilväska som hon stickat till till mig och flera andra (bland annat röda korset). Jag fick en planta av henne som luktar otroligt gott. Jag tycker den luktar citronmeliss, kärleken tycker den luktar bergamott. Jag har fått en likadan två gånger tidigare, men dom har dött båda gångerna. Men som mormor sa "Övning ger färdighet". Mormor kallar plantan Medicin blomma, men hon vet inte vad den heter, Vet du vad denna planta heter??
 
 
 På lördagen var jag och mormor hos min morbror på pannkakor och kaffe. Sen bestämmde jag träff mer papz under ett träd som jag och min barndomskompis Jane gömde pengar under när vi var små. De stora trädet var nu borta, trist eftersom att de tar fram fina minnen.
 
 
 
Nostalgin till trädet ovan fick mig mer nostalgisk så då tog jag detta foto. Lindhska var där man köpte trisslotter och brevpapper i när vi var små. (För dom pengar vi gömde under trädet).
 
 
Jag och papz gick till ett cafe för kaffe och vin, pratade massa skit.
 
 
Efter det åkte vi båda till min kompis Jane och hennes pojkvän för mer kaffe och en guidad tur i deras nya hus. Som var helt underbart, det låg mitt i stan, men skulle passat bra på en strand vart som helst i världen. Också hade dom en lantlig stil i huset som var helt fantastiskt.
 
På vägen till Jane gick vi så klart förbi slottet för lite fotografering.
 
 
Kvällen höll på länge hos Jane och hennes kärlek med vin, grillat, besök av Janes mamma och så en tabboli som natta-mat innan jag tog bussen hem till mormor. Riktigt mysig kväll. Nästa Örebro trip är bokad för Oktober då det är dax för 30års fest.

Kommentarer

  • fia säger:

    Pelargonium Graveolens, Doktor Westerlunds hälsoblomma. Han satte den i väntrummet för att få friskare luft bland patienterna..:P
    kramelikram
    Fia

    Svar: Ohh Tack! Så full av kunskap! Ska genast googla på hur man sköter växten. Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-07-24 | 07:14:09
    Bloggadress: http://www.fianathome.blogspot.com
  • milla säger:

    Fina bilder från min stad .)

    Svar: Eller hur! ;-) Saknar staden ibland, och saknar alltid vännerna och släktingarna. =) Känns alltid så... bekvämt att vara "hemma". Kram
    Sabine J Ö

    2012-08-11 | 20:26:04
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: