Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Soldag/Pluggdag

Kategori: -Pluggdagar

Idag började jag min pluggdag med frukost, en kopp linfröte, en kopp kaffe, ett glas jordgubb och rabarber juice, 2 ägg, avokade, andra grönsaker och ett päron.
 
 
Sen gick jag ut i parken och läste min nya bok om rådgivning. Måste säga att boken är väldigt svårläst, boken innehåller många halvsvåra ord men sen är meningarna så otroligt långa att det blir svårt att följa med. Än så länge har dom pratat om olika typer av patienter, varför människor är som dom är och varför dom reagerar som dom gör. Intressant. 
 
 
Efter två timmar i solen med boken blev det dax att gå in och läsa om mineraler. Idag har jag läst om koppar (inlägg på det imorgon), mangan, selen och jod. (Dom kan ni läsa mer om under "Mineral" kategorin).
Lunchen blev en soppa med morötter, broccoli, lök, chili, peppar och färsk gurkmeja. Färsk gurkmeja köpte jag efter inlägget från förra veckan om just denna växt och krydda. Till soppan blev det också knapperstekt bacon, som lyfte hela smaken. Blev riktigt mumsigt.
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Du överraskar ständigt! :-) Linfröte det har jag aldrig hört talas om! Måste googlas...

    Svar: Självklart har jag sen tidigare gjort ett inlägg om hur man gör tet, kolla under Recept och mums eller här --> http://valbefinnaren.blogg.se/2012/january/linfro-te.html
    Sabine J Ö

    2012-07-04 | 20:16:57
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Blackelf säger:

    Åh din NYTTIGA mat ser ju hur god ut som helst!
    Var får man tag på linfrö-te? Och.. den stora frågan.. smakar det gott?

    Svar: Självklart har jag sen tidigare gjort ett inlägg om hur man gör tet, kolla under Recept och mums eller här --> http://valbefinnaren.blogg.se/2012/january/linfro-te.html Smaken är... ja... god.... eller inget speciellt egentligen. Lite nötig kanske.... men absolut inte äckligt!! =) Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-07-04 | 20:21:11
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se

Kommentera inlägget här: