Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Omplantering

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Idag har jag varit jätte duktig! Jag har planterat om alla våra plantor vi har hemma, förutom orkideerna och palmen. Jag har tänkt att jag skulle plantera om plantorna i ungefär två veckor nu och äntligen är det gjort. Har också kokat upp några liter vatten med nässlor som jag ska vattna blommorna med om några dagar. Egentligen kanske man bara ska göra det när jorden är näringsfattig, men jag vill ge planterna en god start, så vi får se hur det går för dom. Jag har också planerat om mina tomatplantor, som blivit 30 cm höga efter att jag för några månader sen såde frön. Glad för det!





Kommentarer

  • Rinki säger:

    Vad fint, vad duktig du är gumman :). Kul att få hålla på ute sådär!



    Sv: Tack så jättemycket, det rosaglittriga lacket vet jag dock inte ifall det säljs längre, men det är IsaDora 171 - Galaxy.



    Haha, ja om Viktor funderade på att kasta ut den så är det nog nära nu i alla fall. Hoppas på det i alla fall, det är inte så att den ser helt skrumpen ut eller så? Det är nog bara att hålla ut.



    Jag börjar jobba nästa helg, åh...känner mig inte helt redo. De här dagarna som gått har jag så gärna velat ta det lite lugnt och göra roliga saker, men har varit sjuk...och nu är det nästan dax... :/



    Kram på dig!

    2012-06-09 | 23:18:13
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här: