Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Citat om välbefinnande & hälsa

Kategori: -Mina tankar & känslor

"Vision utan handling är en dröm. Handling utan vision är ett tidsfördriv" 
Johan Dahl, föreläsare om försäljning och personlig utveckling

”Den största hemligheten är att livet inte är en upptäcktsprocess, utan en skapelseprocess. Du upptäcker inte dig själv, utan du skapar dig själv på nytt. Därför ska du inte försöka utröna vem du är, utan bestämma dig för vem du vill vara”
Walsh, 1997

"Och steg ett är att börja njuta av livet. Fantastiska saker händer människor som njuter"
Terence Trent d´arby

Vi längtar inte tillbaka till bestämda saker, utan efter de känslor som de utlöser hos oss"
Sigmund Graff

"Den som inte har tid med fysisk aktivitet, måste förr eller senare avsätta tid för sjukdom." 
Edward Stanley

"Doktorn har lärt sig att inte vara intresserad i hälsa men i sjukdom. Vad folket lärt sig är att hälsa är botemedlet för sjukdom."
Ashley Montagu

"Den som har hälsa har hopp, och den som har hopp har allting"
A.J Reb Materi (tror jag)

"Många människor gör av med sin hälsa för att vinna rikedom, och sedan måste de använda sina rikedomar för att återfå sin hälsa"
A.J Reb Materi

Kommentarer

  • Melissa - I´m not what you expected säger:

    härliga citat. De bästa jag vet är "är man inte klok nog att komma på egna så kan man alltid låna andras" :D

    2012-03-23 | 11:03:02
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Melissa - I´m not what you expected! säger:

    svar:

    ja jag fick svar så de känns ju som huvudsaken :)

    jag bad aldrig om en förklaring eller så, den läraren som har de ämnet är sjukt ja, korkad ärligt talat, gillar inte säga de om folk men de finns inge annat ord som passar hene

    2012-03-23 | 13:45:04
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här: