Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Nr 1 Fisksoppa

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

Igår kväll lagade jag en fantastisk fisk och skaldjurssoppa.

Jag började md att skära upp alla grönsaker. Lök, vitlök, två tomater, en röd paprika, två morötter, ett fänkåls huvud och ett knippe dill. Alla dessa (utom dillen) kokade jag i vatten, grädde, en halv tsk ättika, två fiskbuljonger och en grönsaksbuljong. Detta lät jag koka i 30 minuter tillsammans med kungskrabban.

Efter 30 minuter la jag ner torsken och kräftorna som fick koka i 5 min, och efter fem minuter la jag ner musslorna som fick ligga i ångan i fem minuter tillsammans med dillen. Pilgrensmusslorna kokades bara någon minut.





I grytan/soppan använde vi pilgrimsmusslor, "arm"/ben av kungskrabba och en bit västkusttorsk


Dessutom hade vi två havskräftor och tre nävar blåmusslor.



Slutresultatet



Tillbehör stekt bröd med vitlöks aioli (Majonäs och vitlök)

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Åhhhhh så gott det såg ut! Give me! Själv äter jag bakismat i form av det som fanns hemma, ris blandat med chili, kokos, mango, vitlök, pesto & majs. Förvånandsvärt smakrikt.

    2012-03-17 | 11:26:45
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Jag skrev inget provocerande, haha, utan bara samma inlägg som jag postade om majonäsen och bearnaisesåsen :) Blogg.se bråkade lite här om dagen.

    2012-03-17 | 13:11:29
    Bloggadress: http://smellofnature.blogg.se/

Kommentera inlägget här: