Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Födelsedagen

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Morgonen började med att kärleken, mamma och lillebror sjöng och serverade mig frukost i sängen. Dom var så söta alla tre. =) Jag tog sovmorgon från jobbet så att jag fick äta en mumsig frukost med dom.  Jag öppnade alla presenter på morgonen och jag fick ett presentkort på inredningsbutiken "Tabboli House", kylväskor till insulinet, ett urläckert halsband från Egypten, en scarf och pengar (som jag ska köpa en ostkupa för).

På jobbet fick jag från världens bästa kollegor frön av basilika, timjan och roccola, spade & kratta, en låda för odlingen, en dekorativ fjärril så örterna har de fint och en flaska lyxigt rött vin så att jag kan dricka den medans jag använder mina magiska gröna fingrar.





Efter jobbet skulle jag, mamma, bror min och kärleken åka till Gröna lund för middag och konsert. Men det visade sig at kön gick halvvägs runt Grönan så det struntade vi i. Istället åkte vi till La Dame Noire på Kungsholmen. Där jag beställde in moules frites, enorma musslor. Super goda!!



Sen åkte vi runt Stockholm city lite, eftersom att mamma ville se stan. Vi hamnade på Hornstull Strand för en drink och live musik. Riktigt mysigt. Detta ska bli sommarens after work ställe. Så himla... flummigt och med utsikt över vattnet. Mysfaktor-Sabine!



Ett fins meddelande på toalett dörren. Love... vad mer behöver man säga.

Kommentarer

  • fia säger:

    Grattis på dig! kram fia

    2012-05-05 | 14:32:26
    Bloggadress: http://www.fianathome.blogspot.com
  • Rinki säger:

    Det låter ju helt underbart <3 grattis! Var detta igår eller? Det ser ut som väldigt god mat, något min pappa skulle älska, själv är jag inte jätteförtjust i musslor. Pommes däremot ;).



    Sv: Han är helt underbar, jag brukar verkligen gilla hans böcker. Men det var ett tag sedan jag läste något av honom, jag började läsa Brida för ett tag sedan, men fastnade inte på samma sätt som jag tidigare har gjort.



    Åh, jag har hört mycket om den resturangen, den är ju väldigt exklusiv, berätta gärna mer om den senare!



    Men jag blir bara glad för idéer kring böcker, så peppra på med fler du ;).



    Kram på dig, ha det så bra ikväll!

    2012-05-05 | 17:43:11
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com
  • Emilia säger:

    alltid roligt att fylla år! :)

    2012-05-05 | 19:21:56
    Bloggadress: http://emiliaberglund.blogg.se/
  • Patrik säger:

    Sv. Ja det är inte helt lätt men efter ett tag så lär man ju sig! Det är en del saker som är logiskt när man väl fattat också och det är ju skönt :D

    2012-05-05 | 22:45:41
    Bloggadress: http://patrikpetersson.blogspot.com
  • johanna säger:

    hejsan, nice blogg du har kika in i min blogg :) va vacker du är och nice blogg du har

    2012-05-06 | 09:53:15
    Bloggadress: http://johannaeritreanen.devote.se
  • Ekomorsan säger:

    Grattis i efterskott får jag väl lova att säga :) Hehe tråkigt med ruccolan men som sagt, skam den som ger sig ;) Jag odlade ruccola förra året och det blev så mycket att det nästan tog över hela odlingskragen :D Tacksamt dock för min granne som är vegetarian :)



    Tack för din kommentar inne hos mig så jag kunde hitta din blogg :) Men jag är lite nyfiken.. Hur hittade du dit?

    2012-05-07 | 19:23:21
    Bloggadress: http://www.ekomorsan.com
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Härlig dag du fick vännen. Så glad över att du har så många fina vänner som tar hand om dig när vi andra är för långt bort=) Ska bort till Mill och fika nu, och prata om stockholmsbesöket. Ringer sen om vi lyckas komma fram till något!

    2012-05-08 | 17:56:19
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: