Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Levererade böcker

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Äntligen har mina böcker anländigt, dom jag beställde från amazin.co.uk. En av böckerna köpte jag i och för sig på flygplatsen på vägen hem från Skottland. Den bocken är "The midnight Palace" av Carlos Ruiz Zafon, denna författare är en av mina absoluta favoriter. Och då tillsammans med nästa bok, som köptes genom Amazon. Det är Paulo Coelho "Veronika decides to Die". Carlos bok läste jag ut på två lästillfällen, super spännande halv-fiction!

Jag har för mig att jag berättade för flera månader sen om när jag åkte tunnelbana på väg hem från jobbet, då såg jag en tjej sitta och läsa en bok med en intressant titel "Eastern Body, Western mind" (av Anodea Judith). Nyfiken som jag frågade jag om jag fick titta lite i boken för jag tyckte det verka vara en bok i min smak. Och givetvis fick jag det!! Inte riktigt hundra % säker på vad boken handlar om, men till stor del är det i alla fall chakra systemet och psykologi. Ska bli spännande att läsa.  

Den sista boken är "Molecules of Emotions" (av Candace B Pert) som handlar om just känslor, sinnesstämning och beteende och hur det påverkas av molekylerna i kroppen. Denna bok har jag idag påbörjat i solen och på balkongen. Än så länge verkar det riktigt bra. Författaren börjar boken med att bygga upp passionen och har hennes liv och karriär har utvecklats. Hon har berättat om molekyler och receptorer som kan ta emot olika hormon och neurotransmittor. Än så länge: Mycket intressant bok!







Kommentarer

  • CJ säger:

    Tusen tack! Några fotokurser på distans bara. :) Trevlig kväll!

    2012-05-31 | 20:19:32
    Bloggadress: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: